lördag 27 mars 2010

WE


Jippie... Påskgräset (som inte är något påskgräs enligt min kräsne man) har vuxit sig riktigt högt redan. Dottern är flitig med att vattna och bjuder generöst vatten ur sin tuttflaska nu som då.

Idag har det annars hunnits med en hel del. Jag var en sväng in till stan och hade tänkt inhandla ett "&" (väggbokstav att hänga i vardagsrummet). Tyvärr var "&" slut och efter att ha stått och tittat en stund på de några bokstäverna som fanns kvar bestämde jag mig för kombinationen "WE". Nu är de alltså äntligen inhandlade (efter att vi har bott här två månader!? och antagligen tar det två månader till innan vi har fått upp dem på väggen ;)). jag hittade också en hel del kläder åt dottern i stan (regnkläder, vårhalare och en vårjacka). Bäst tyckte hon nog om regnjackan med Lille Skutt på, för den har hon traskat runt med hela kvällen. Så nu är det att hoppas på att det varma, regniga, klottiga, leriga vädret håller i sig för jag tror inte hon går med på att ha några andra utekläder de närmaste veckorna.


Vi har också gjort el-planering till huset med gubbens bror idag. Jättejobbig om ni frågar mig...med el-planeringen alltså! Det är så svårt att föreställa sig utgående från små platta ritningar hur man skall ha det. Till sist var hela pappret fullt med streck, kryss, bollar och bokstäver kors och tvärs... att koppla något efter den ritningen kan bara betyda katastrof (typ att man tänder kökslampan i något av sovrummen på vinden, eller att det enda TV-uttaget finns i badrummet...). Jag vet så bra hur jag vill ha det, egentligen, men det är så svårt att få ner det på papper och ännu svårare att övertyga någon annan (främst gubben) om att mina ideér är riktiga genidrag.

Vi hade också ett snabbesök av syster, så hon fick se hur det går till när en 1-åring skall äta tacos (inte helt vanliga tacos förstås, utan lite special-tacos). Dottern äter denna maträtt så gladeligen, men sedan får man göra kökssanering och tvätta upp hela flickan. Det skulle inte ha förvånat mig om vi skulle ha hittat tomatbitar i blöjan. Näe, jag tror nog vi fortsätter att mata henne ännu några år... Hoppas att det finns någon lärare som är villig att mata sedan när hon börjar skolan :)

Tack och God Natt, i morgon blir det släktkalas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar