fredag 26 mars 2010

Har haft en riktigt härlig dag idag med massor av skratt och gamla minnen. Jag och dottern har tillbringat hela dagen tillsammans med mina två systrar och en systerdotter. Medan småtjejerna sov passade vi på att prata gamla tider och vad passar inte bättre då än att kolla upp gamla gemensamma bekanta på vår allas facebook. En riktigt superdag alltså!

Sedan avslutade vi systerdejten med att klämma i med en gemensam sång (=körövning inför ett kalas vi ska på på söndag). Jag måste väl medge att jag hör till den kategorin som sjunger hellre än bra. Det innebär att skulle jag vara med i Idol (vilket aldrig i detta livet skulle hända men) så skulle jag inte vara en av dem som käftar emot juryn när de påstår att jag låter som en hes gammal burhöna som försöker sig på ett parningsläte. Jag varvar friskt mellan någon sorts normal stämma, falsett och en lite hes, raspig röst (och försöker ivrigt övertyga både mig själv och publiken om att det är min avsikt att få till så många olika läten som möjligt på en och samma gång). Nåja, jag behöver inte sjunga solo i alla fall och någon annan behöver nog inte heller vara rädd att få sin stämma hörd eftersom dottern högljutt doade "Bä,bä" hela sången igenom när vi övade. Kalabalik är nog det ord som bäst beskriver den rådande stämningen när våran familj sluter upp nu för tiden.

I vår familj verkar vi också ha någon sorts panik över att bli utan dopp till kaffet (gottegrisar som vi är). Idag var jag faktiskt enda som inte hade bidragit till den saliga röran. Mamma hade tagit upp bullar ur frysen, pappa hade inhandlat färska wienerbröd, äldsta syster hade bakat egenkomponerad mandelmasse-kaka och mellan syster hade smugglat in engelska bakelser. Så nu sitter jag här med proppfull mage, sockernivån på topp och är ändå så snål på min Toblerone... Funderar jag en stund till så kommer jag nog på nån vettig orsak till varför jag skall få ta ännu en bit till i kväll. (Om inget annat funkar så kan man alltid köra med Alfons "Jag är ju så liten, kan inte förstå, jag tar väl en kaka, jag tar kanske två...". En gång lillasyter, alltid lillasyster. En gång kakmonster, alltid kakmonster)

Söt helg till all läsare :)

1 kommentar:

  1. Ja det blev en riktigt rolig dag, och smått kaotisk som det brukar ;o) småtjejerna ser ju nog till att det är livat minsann! Vi ses imoron igen då vi drar på "turné"! M har just övat kompet lite. Undrar om vi borde förvarna mosters grannar om att det kan bli lite oljud där imoron ;o)Kram!

    SvaraRadera