lördag 20 mars 2010

Kalas o färgrika ben

Det bästa med en dag som startar trögt och tråkigt är ju att den bara kan bli bättre vartefter den lider. Här har det mesta varit grått o slaskigt idag; väder, humör och motivation. Gubben befann sig halva dagen ute på en kobbe slirande med en Zetor och hemmavid har vi sett Barbapapa på minst sju olika språk (försvarar det med att jag vill stärka dotterns tolerans för mångkulturellt redan i unga år).

Kvällen var definitivt en höjdpunkt (åtminstone för W) när vi var på kusinens o bästisens 2-årskalas. Dottern njöt verkligen av det massiva utbudet av leksaker, goda kex och andra barn att titta på (roligaste var kanske att titta på mamman när hon lekte charader med 4-års kusinen. Har ni nån gång försökt föreställa skalman!? Det är omöjligt kan jag berätta!). Efter kramar o "baj baj" hit och dit så halkade jag förstås på trappan på väg ut och hann bara tänka "Yes, jag fick tag i dörren" före jag smällde dörren rakt på knät...*pling* ännu ett blåmärke rikare. Men jag tycker ju om blått, så det är nästan så jag föredrar det framför denhär grådaskiga tonen som annars tycks vara typisk för årstiden. Lovar mig samma sak som x antal tidigare år... Inkommande sommar ska jag vara så brun, så brun (inget fusk alltså, solarier o brun-utan-sol är bannlysta, äkta vara ska de va, hjälper inte det så smetar jag väl in mig med chokla`). Nu märker jag själv att tankarna flyger snabbare än visheten, så det är bäst att avsluta och säga God Natt, Tack för att Du hittade hit :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar