torsdag 18 mars 2010

Go with the Flow

Tro`t eller ej, men vissa dagar har även denhär mamman flyt. Dagen började klockan 9.00 i morse (!!!), och det kändes sannerligen ovant. Dotterns blöja hade sprungit läck i vår säng, men jag hade ju ändå tänkt städa och byta lakan idag (annars brukar det alltid inträffa natten efter att man just bytit lakan)... dessutom *trumvirvel* så hade vi fortfarande kvar engångs-skötunderläggen som vi bäddat med för säkerhets skull efter förra veckans spykalas, med andra ord klarade sig madrassen galant.

Efter en något sen frukost så segade vi oss ut på "kvarterspromenad"... Helst skulle jag ha skjutit upp det till kvällen, men så tänkte jag att gör jag det nu så har jag det gjort. Och fast än jag ibland tyckte det kändes som tuggummi under vagnshjulen, så tror jag faktiskt att det skulle ha gått ännu trögare ikväll med tanke på snö-ovädret som härjar där ute.

Måste ju även skryta lite på vår 1-åring, som idag direkt då jag började dra lakanen ur sängen hämtade dammsugaren ur städskrubben. Inte illa, bara ett år och redan bättre slutledningsförmåga än farsgubben sin (eller så beror det bara på att hennes kära mor dammsuger och städar lite överdrivet ofta ;). Nu ska det iaf bli skönt att få krypa ner mellan nytvättade lakan... och ännu skönare att få vakna en fredagsmorgon och veta att man har hela dagen på sig att göra roligare saker än att städa :)

1 kommentar:

  1. Ja städmanin ska väl börjas i tid! Vår lilltös börjar le stort varje gång vi tar fram dammsugaren nuförtiden - i motsats till hennes pappa som inte brukar se så glad ut då det vankas städning (vad är det med män och städning egentligen?!) Ha en skön fredag!

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera