torsdag 25 mars 2010

Choklad och Award


Chokladstrejken är över för denna gång... Efter att ha blivit överöst med choklad i olika former från världens alla hörn de senaste dagarna så har jag kommit underfund med att min omgivning inte känner sig riktigt bekväm med mitt strejkande. Och visst kan jag väl medge att mitt humör har haft en ordentlig svacka de senaste elva dagarna (åh, vilket sammanträffande, exakt lika länge som min strejk höll i sig!?). Så idag har jag avnjutit tre stora vitchoklad Toblerone bitar... Men förresten, det kanske inte ens räknas till kategorin choklad, kakaoprocenten är nog väldans låg i vitchoklad, jag tror bestämt att jag kan ta en bit till ;).

Dottern har också blivit en hel garderob rikare. Snälla moster hade shoppat en hel påse full med England-kläder (till samma pris som pappan hade köpt ett par jeans för). Så klädprovning har vi haft här idag minsann. Vårt lilla modelejon hittade nog sina favoriter i märkesjeansen som pappa inhandlat samt den tuffa Mimmi Pigg t-shirten från England. Jättesöt var hon där hon stod med händerna i fickorna och speglade sig :).

Idag blev jag också tilldelad min alldeles första bloggaward av Hvita Hjärtat, stort tack för den :)

Awarden går ut på att jag ska berätta om saker som gör mig glad.

Jag blir glad av:

  • att vakna på morgonen mellan de två personer som jag älskar allra mest; min dotter och min man
  • choklad
  • havet och fiskmåsar
  • presenter och överraskningar
  • blommor, att plantera och se något nytt växa fram
  • att få vara bland familj och vänner
  • att få vara ensam i bland
  • att dansa och sjunga

Nu är det meningen att jag ska skicka vidare denna award till andra bloggare, men det verkar som att de flesta redan skulle ha fått den ;). Så i stället önskar jag mina läsare många glada stunder med läsning här hos mig :) Keep smiling!

(Bilderna i detta inlägg är lånade från nätet... Willa Wery Wild`s nya jeans är av märket Claire DK)

1 kommentar:

  1. Hejhej! Vilken trevlig blogg du har!
    Jag gillar såna som kan skriva med självironi och humor ;D
    Återkommer absolut!

    Ha en riktigt fin helg med systrarna!
    Ann-christine

    SvaraRadera