söndag 14 mars 2010

Skåpet med stora S

Idag fick jag hem mitt ny-gamla skåp som pappa så fint har restaurerat åt mig (efter att jag stal idén av min syster ;)). Tyvärr så är kamerabatterierna på laddning, men jag lovar en bild av min favvo-plats i lägenheten i morgon. Det vill säga halva datarummet. Där står skåpet (vackert vitmålat) innehållande alla mina tyg, snören, knappar och annat pysselmaterial (o kära Elna har förstås tillägnats en hel hylla). I hörnan står också min nyklädda vita fåtölj o hyllan som maken o pappa fixat. Min dröm är att hela vårt framtida hus ska se ut som den hörnan, tyvärr stannar det nog oxå vid just en dröm.

Det är i alla fall otroligt skönt att slippa flyttlådorna som stått ouppackade i väntan på skåpet. Eller de senaste dagarna har de nog varit mer uppackade än ouppackade pga av dottern, vars bästa nöje har varit att utforska mammas klistermärken o pysselmaterial. Målarfärgslukten hänger ännu tung här i datarummet, så ni får ursäkta mitt flummiga skrivande ikväll.. Det är väl nog bara att ta sig i kragen o krypa ner under täcket nu... Lika svårt varje kväll *gäsp*.

1 kommentar:

  1. Den idén bjuder jag på ;o) Låter underbart med välsorterat pysselskåp! Jag längtar så efter att få vinden inredd så att det äntligen finns lite utrymme för ordning och reda här hos oss också! Det är lite svårt att pyssla när man får söka flera timmar innan man hittat det rätta materialet. Att ha både dator och symaskin på samma skrivbord är inte heller så praktiskt, + allt annat skräp som hamnat där...men SEN ska det bli ordning och reda!

    SvaraRadera