lördag 6 mars 2010

Pizza-time

Vaknade till strålande solsken o bestämde mig för att idag var dagen då fräkenodlingen skulle börja för denna vår. Innan jag dock hade pallrat mig ur pyjamasen hann himlen bli alldeles grå... Jag bjöd i alla fall maken o dottern på en hejdundrande sparktur och dottern uttryckte sin uppenbara glädje med att ropa "Älj" åt vart o vartannat träd.

Nu blir det snart pizza-bak här hos oss. En lätt procedur kan det tyckas, men eftersom jag har en tendens att göra allt så invecklat det bara är möjligt (nämnde jag att ett av mina favoritcitat är Einsteins "Everything should be made as simple as possible, but not simpler"), så brukar vårt pizzabakande sluta efter ca tre timmar med ett upp-o-ner kök, en upp-o-ner mamma, en upp-o-ner dotter o så en far som upprätt sitter vid bordet o smaskar i sig så mycket han hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar