fredag 19 mars 2010

Pyjamaspåse

Bestämde mig för att påsen som dottern fick skall få tjäna som pyjamaspåse ett tag. Mest därför att färgen matchar så bra med hennes sängöverkast. Sedan jag hängde upp den igår, har hon dock varit och plockat ner den otaliga gånger, så snart lär jag nog tröttna på att ständigt hänga upp den igen :)

Vi vaknade redan 6.00 i morse vilket betyder att dottern sover extra länge nu på dagen...då jag dessutom städade färdigt redan igår så skulle jag nu för en gångs skull ha massor av tid att sitta vid symaskinen eller hitta på något annat pyssel... Men motivationen vill inte riktigt infinna sig.

(Påsen är delvis ännu en idéstöld av min kreativa storasyster, påsar brukar jag nog fixa själv, men idén att sy fast en tygbit med tygtryck på så har jag direkt importerat av henne ;))

För alla dem som tycker om hjärtan (eller inredning överlag) så pågår en tävling hos Lottas home, där man hinner vara med ännu idag. Första priset är ett fint trähjärta. Är man inte intresserad av tävlingen är sidan ändå värt ett besök om man som jag har lite svårt att finna motivation ibland ;).

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att du tittat in hos mig så att jag hittade till dig. Roligt att du vill vara med i min utlottning. Ha en skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera