tisdag 16 mars 2010

Bättre fly...

...än illa fäkta. För nej, jag vill inte ha en snigel på ögat och dess värre ljuger jag inte så bra. Så nu kommer jag att leva med persiennerna fast och hoppa till vid minsta lilla knyst från dörren de kommande månaderna (undrar hur hälsosamt det är åt en ett-åring!?).

Idag flydde vi till stan tillsammans med mommo en stund. Dottern trodde nog inte att mommo nån gång varit till butiken förr, för under hela shoppingturen så pratade hon högljutt och visade på olika saker. Det började redan då jag satte henne i kärran på parkeringsplatsen, före jag hann rubba kärran en centimeter så skallrade hon med tänderna och hela kroppen (=så som det hoppar när man kör kärran på ojämnheterna på parkeringsplatsen). Sedan fortsatte demonstrationerna genom hela Prisma (hon var inte alls gnällig eller nåt, bara hmm....aningen högljudd).

Provade lite gamla sommarkläder idag och hjälp vad de hade krympt! För jag kan ju inte vara tjockare 1,5 år efter W:s födelse än jag var ett halvt år efter?!! Nu blir det verkligen skärpning med födointaget.. Hade t.o.m. tänkt ge mig ut på en liten kvällspromenad, men efter en titt på termometern så valde jag datorn i stället (undrar om nån tagit reda på hur många kalorier man gör av med genom att trycka ner en tangent?!). Åtminstone lovar jag härmed dyrt och heligt att chokladen återses först...i påskäggen. För utan Kinderägg...ingen påsk! Vad ska det bli av mig egentligen!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar