onsdag 17 mars 2010

Vårpromenad

Tänkte ta en liten promenad med vagnen idag i vårsolen. Märk väl, en liten, eftersom klockan redan var 15.30 o jag hade tänkt ha färdigt (nåja, i alla fall påbörjat) maten när min make skulle komma hem. Men något av det värsta jag vet är att vara ute och gå och sedan svänga om och gå exakt samma väg tillbaka, så jag tänkte att jag rundar kvarteret då. Tanken var ju god förstås, men "kvarteret" råkade vara aningen långt! Efter att ha traskat många långa metrar så insåg jag att jag har ännu längre kvar. Men att ge upp och vända är ingenting för en stolt envis åsna som jag. Så än halkade jag fram och än sköt jag på av alla krafter genom snön, men framåt kom vi. Gubben ringde förstås och frågade om han skulle sätta ut en efterlysning på oss, men det tyckte jag inte behövdes ännu...men lagom till påsk skulle han kunna höra efter oss på nytt, för då tänkte jag mig att vi skulle vara hemma igen. Nåja, hem kom vi och väl hemma så fick vi färdig varm mat... Något som sannerligen behövdes.

Kvällen har jag åter igen tillbringat med Elna. Resultatet blev två rosa tygpåsar med härlig vårkänsla. Känslorna gick dock ganska heta medans påsarna tillverkades oxå... Allt var frid o fröjd tills gubben frågade "Nå, e dendär maskinen nå bra nu då?" "Jo", svarade jag. "Åtminstone så duger den riktigt bra till det jag behö..." *krassssaasssh* (=tråden som snurrade ihop sig på det allra märkligaste sätt). Man skall ALDRIG ropa hej, att jag inte kan lära mig det nångång! Jag fick i alla fall upp tråd-fnurran, men fick riva upp en hel del för (surprice, surprice) så var det en mycket synlig söm jag höll på med. Nu är i alla fall påsarna klara o dottern blev nöjd med sin :) Den andra skall ett speciellt födelsedagsbarn få till 2-årspresent (men ni får inte skvallra ;)).

2 kommentarer:

  1. Läste igenom inlägget o märker själv hur osannolikt det låter att maskinen började krångla precis mitt i min mening, men det gjorde den faktiskt!!! (o då ska det sägas att den krånglar väldans sällan, så snacka om ödets ironi!)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag också hittat hit. Kul med en till blogg på min "måste-kolla-varje-dag" lista! :)

    SvaraRadera