tisdag 9 mars 2010

Bloody tuesday

I dag hände då det som jag har väntat över en månad (ända sen vi flyttade in) på att skulle hända. Dottern fastnade med fingrarna i ventilationsgallret under kylskåpet o så drog hon förstås loss. Resultatet var en skrikande, blodsprutande dotter och en "ojande", blodtorkande mamma. Som tur var såret inte så stort som man först hade kunnat tro med tanke på blodmängden. Som plåster på såren (dottern hatar plåster så vi fick hitta på nåt annat i stället) så tog vi en promenad i strålande (o bländande) solsken. Vi for och hälsa på moffa till hans garage o passade på att kolla in skåpet som snart ska flytta in i vårt datarum. Snyggt blir det, mycket snyggt (tack var syrrans idé o pappas fix ;)).

Nästa skojiga överraskning kom i form av ett brev i postlådan. Jag hade visst "glömt" att betala fack-medlemsavgiften för endast 17 månader (ooops) så jag räknade snabbt ut att det blir ca 500 euro (+ eventuella förseningsräntor *hehe*). Efter att ha panikgrävt lite i gamla mappar o garderat mig tillräckligt så lyfte jag luren o ringde. Tack o lov så var avgiften betydligt lägre då man var på mamma/vårdledigt, så nu väntar jag bara på en ca 150 euros räkning *puh*.

Fick faktiskt dottern att äta själv med sked idag (förr har hon bara ätit yoghurt själv)... Men det krävdes taco-paj för att utveckla den förmågan. Tror att vi håller på att uppfostra en riktig gottegris, undrar just om det är mor eller far hon släktas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar