tisdag 23 mars 2010

Uteplats

Jag tycker faktiskt lite synd om min man som måste spendera kvällen på shopping i Stockholm, vi är ungefär lika ointresserade av sådan sysselsättning båda två (och nej, jag är inte ironisk!). Min önskan om att han skulle komma hem med ett älghorn åt mig att hänga ovanför "apparaten som vi inte har" kommer knappast att gå i uppfyllelse. I bästa fall har han i alla fall hittat något klädesplagg åt dottern (med hans kännedom om barnklädstorlekar kan det väl hända att det passar lika bra på mig).

Här hemmavid har vi haft en bra dag. Förmiddagen spenderades med bus hos kusinerna. På eftermiddagen hade vi lite kvalitetstid = mamman vilade upp sig vid datorn och dottern sov i vagnen. I kväll har vi varit till mommo o moffas där jag arbetade mig svettig med en uteplats i snö. My sister från the UK är nämligen på hemåtkommande så jag fixade något exotiskt nu då vi ändå har så mycket snö, (med en idé som jag lånade från Mitt Skärgårdsliv). Sedan satt vi där på en fårfäll och njöt av saft och kex. Finländsk vinter när den är som allra bäst. Tyvärr hade jag inte med nån kamera, men jag känner på mig att det kommer att bli fler picknickar i vårt nya uterum, så nästa gång ska jag vara beredd :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar