onsdag 10 mars 2010

Händiga händer


På förmiddagen hade vi besök av kusinerna med sin mamma. Efter mycket skoj o bus så somnade dottern så sött i sin vagn och jag fick lite tid till mina fixar-projekt. Idag har jag fixat till en pall som länge har stått o skräpat. I somras målade vi den vit, men efter att ha suttit på den med mörka jeans så var den inte så vit längre... Jag skulle så gärna vilja vara en vit-människa (en sådan som omger sig med inredning o prylar i vitt), men alltid ändrar jag mig i sista stund o så blir det ändå blått eller grått (nåja, visst har vi även ganska mycket vitt i vårt hem, iaf tillräckligt enligt min man). Hur som haver gick även denna pall samma öde till mötes som en massa andra fixade grejer, den blev grå.

När jag skulle stansa fast det nya tyget o stoppningen så stötte jag på vissa problem. För det första så upptäckte jag inte att säkerhetslåset på stanspistolen gick att ställa bort helt, så under nästan hela proceduren så satt jag o trixade med låset varje gång för att få bort det... Sedan tyckte jag också att det var ganska jobbigt (för att inte säga livsfarligt) att stansa upp-o-ner, dessutom blev undersidan inte så snygg när jag bara stansade lite på högt. När jag bara hade kvar ett ben att stansa runt kom jag på den genialiska idéen. Pallen går ju faktiskt att svänga (!!!)... Sagt och gjort, jag svängde pallen o den blev färdig i ett nafs. Mitt självförtroende fick sig dock en allvarlig törn, jag brukar tycka att jag är relativt händig, men för tillfället lyser nog tummen röd mitt i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar