fredag 12 mars 2010

Freaky friday

Freaky friday startade fem över tolv i natt så dottern plötsligt började spy i sömnen... Efter att ha rett upp det mesta o startat dygnets första tvättmaskin, inklusive duschat mig o dottern så fick vi en någorlunda bra natt. På morgonen var dottern som vanligt igen o vi tog en förmiddagspromenad i solskenet till tomten.. Halvvägs uppskramlande på vår väg så konstaterade jag att man nog borde ha en cross-vagn för att ta sig fram genom skare o stenkross... Skam den som ger sig, till sist var vi framme o stod o beundrade vår tomt en stund innan vi sakteliga skramlade tillbaka igen.

På eftermiddagen hade vi städning på schemat. Trots att W bara kastade upp en gång så ville jag skura hela lägenheten från golv till tak, bacillskräck som jag har. Bläddrandes i en golv-katalog så läste jag lite skötseltips för golvet: "Använd så lite vatten vid skurning att det avdunstar från golvet inom några sekunder"...Hoppsan, jag o W har typ traskat runt med gummistövlar hela dagen, frikostig som jag är med vattnandet.

Min vision av fredagskvällen var: vi äter köttfärslimpa, far ut o gå o har en allmänt trevlig kväll... Visionen sprack när dottern fick första tuggan köttfärslimpa i halsen o sprutade ut spyor över halva köksbordet (inklusive favoritboken Ludde Nyfiken)... Jag kommenderade raskt ut pappan och dottern till badrummet medan jag röjer upp i köket... När jag äntligen har torkat o skurat o skurat o torkat klart i köket o kommer in i badrummet så får man nästa överraskning. Pappan hade kommit på att dottern skulle få badolja i badvattnet, varpå hela halva badrumsgolvet är väl inoljat... Så fick man börja skura upp nästa rum då.

W har iaf varit pigg o lika busig som vanligt hela kvällen, så vi ska hoppas "magafari" är över nu... Tvättmaskinen har surrat i ett idag, men ändå luktar mitt favorit-nattlinne fortfarande potatisgröt, så det får nog gå samma öde till mötes som Ludde Nyfiken (har ni förresten hört att nästa Ludde-bok har titeln "Ludde nosar på avstjälpningsplatsen"?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar