söndag 21 mars 2010

Byggmässa

Idag var vi på byggmässa, vilket var en stor besvikelse. Jag kan inte exakt säga vad jag väntat mig, men lite mer än typ bilder på hus. Höjdpunkten (för mig i alla fall) var en gullig mögel-hund som stod på en scen med sin husse...det säger kanske lite om det krassa utbudet. Vi träffade makens kompis och min moster med man, men det tycker jag man borde kunna göra också utan att behöva betala 10 euro / person. Bergsvärme-borrning beställde vi, så det blir fixat i maj (oj, oj vad det drar i hop sig, några veckor till och sedan är vi inne i en hejdundrande byggrambambula!).

Det hanns också med ett snabbt besök till HM där jag fyndade på barnavdelningen. Två jackor blev saldot (en till W och en till mig). Känns aningen knasigt när små, spinkiga fjortisar springer runt på damavdelningen och förgäves försöker hitta nåt som skall få dem att se ut som femton minst.. och själv strosar jag runt bland barnkläderna och är överlycklig över hur mycket snyggt det finns, som dessutom är betydligt billigare än på vuxensidan.

Som jag redan tidigare har nämnt så är vår dotter inte överförtjust i att äta, man kan nog säga att det är det allra värsta hon vet. Som distraktion brukar vi gå till väga så att endera föräldern sitter o sjåpar sig med Duplo-figurerna medan den andra lassar in mat. Ikväll var det jag som stod för spexet och kom på den briljanta idén att visa (och härma) hur olika djur äter... Dottern skrattade åt giraffen, elefanten, fåret, hästen, katten och lejonet men sen när vi kom till grisens smaskande såg hon fundersam ut. Sedan härmade hon mig med stor precision och när jag berömde henne och frågade vem det är som äter sådär kom ett klockrent svar: "Pappa!". (kanske det ligger nånting i det att sanningen får man höra av barn och fyllon ;)

1 kommentar:

  1. Hihi, kanske du skulle komma på lite "turné" hit också med din repertoar - som inbjuden gästartist. Skulle vara bra omväxling till vår egen repertoar som börjar bli lite enformig enligt lillan. Igår tog maken fram jongleringsbollarna som han är ganska skicklig på - nästa gång får jag väl försöka mig på att vara lindansare eller nåt ;o)

    Har själv också erfarit att byggmässa tyvärr inte är så intressant som det låter, den jag var på hade inte ens nån mögelhund!

    Ha det så bra!

    SvaraRadera