måndag 15 mars 2010

Egen tid

Som så många andra har jag hakat på trenden med tyghjärtan. Det går enkelt o snabbt att sy dem (betydligt enklare än en fåtölj!!!) och så är det roligt att hitta på nya färg-, text- och bildkombinationer.. i fall resultatet inte blir det bästa så är det inte så stor förlust eftersom det endast är gamla resttyger som används.

På några hjärtan har jag tryckt texten "Egen tid", något man som småbarnsmamma tycks ha ständig brist på. Hjärtat hängs på dörrhandtaget till en stängd dörr och där inne får man sedan vara i fred en stund och t.ex. läsa en bok (här snackar vi lyxliv!).

Smurf-hjärtat kom till bara för att jag tyckte färgen passade (på baksidan av hjärtana är det samma blårutiga tyg som bakgrunden). Så honom får någon vänlig själ gärna adoptera om de vill :). Jag är också ett stort fan av smurfarna, men har på känn att vårt hem kommer att svämmas över av hjärtan snart om jag inte börjar dela ut dem i tid... (i huvudet har jag redan nästan modell klar, men det får bli en annan dag, för nu är min egen tid snart slut ;)).

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna ha hjärtan :) Men kanske inte en smurf... (Fast den är jätte fin) h: Heidi

    SvaraRadera