måndag 15 mars 2010

Black`n White

Så här ser min favorithörna ut. I fåtöljen sitter jag och blir hög av målfärgslukten som fortfarande ångar från skåpet. Hyllan ovanför fåtöljen är dock inte helt färdig möblerad. För tillfället står det en Loftet-lykta på den, en tavla med Einstein-citatet "The secret to creativity is knowing how to hide your sources." samt två träbokstäver "BE" på hyllan. Bokstavskombinationen får man tolka som man vill, när jag köpte bokstäverna hade jag engelska ordet "Be" i tankarna (det är så sällan vi låter oss själva "bara vara"). Men väl hemma kom jag på att man också kan använda den svenska versionen ;). Nästa gång jag slipper i väg till stan så kommer det att inhandlas en liten zink/plåtkruka eller burk i vilken jag ska plantera murgröna som får hänga ner från hyllan (o fungera som en liten färgklick i den annars svartvita hörnan).


I fåtöljen finns en kudde med citatet "When all think alike, no one thinks very much". Det är kanske det citat jag gillar bäst av alla klokheter som Einstein har sagt. Tyvärr följer jag som de flesta andra oftast med strömmen, men inom mig har jag en liten provocerande, ifrågasättande gnista som nu och då väcks till liv.



Nu skall jag låta mig inspireras av mitt nya syskåp, ta fram Elna o låta fantasin flöda medan dottern sover. Hon har tandsprickning på gång, så allt är pest och pina idag. Som det inte skulle vara tillräckligt så skriker hon att hon ska se Mumin på datorn, och hur förklarar man för en 1-åring att Mumin-introt har blivit borttaget från YouTube pga upphovsrättsskyddslagen!? Näe, just det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar