torsdag 11 mars 2010

Äggkoppar o servettyra

I dag har jag varit på lyx-shopping. Lyx-shopping innebär att man får fara ensam till stan utan gnälligt barn eller gnällig man. Dessa shoppingturer resulterar oftast i ett flertal (onödiga) prylar, men destu mer sällan kommer jag hem med det jag verkligen var på jakt efter. Dagens resultat är jag iaf ganska nöjd med. Jag hade tänkt införskaffa några äggkoppar från Pentik till min Ingefära-servis, men tyvärr fanns det inga äggkoppar till den. Så då jag bara gick och lallade mellan hyllorna i Halpis så fick jag syn på dessa beiga äggkoppar... Två sekunder senare befann de sig i min shoppingkorg (enda jag ångrar är att jag inte tog fler på samma gång). Servetterna införskaffades vid Blossom (Maileg), de påminner mig om nåt godis med papper på som fanns i Lauantai-Pussi förr, och som alltid när godis är inblandat blev ha-begäret för starkt!


Halpis blev absolut favoritbutiken för dagen, för där hittade jag även denna härliga burk för en billig peng. Jag visste ju att mina inköp skulle möta på protester vid makens hemkomst, men smart som jag var fyllde jag denna burk med Dragster-godis. Så när gubben kom hem och som väntat frågade "Men va ska du med dendär burken till?" så öppnade jag den bara och visade vad jag skulle med den till o så var allt glömt o förlåtet (kvinnans list övergår mannens förstånd ;)).

Jag hade nog lite dåligt samvete att mommo o moffa fick ta hand om Willa Wild medan jag traskade på stan, speciellt som hon har varit ännu trotsigare än vanligt de senaste dagarna, men hon hade tydligen varit riktigt snäll och underhållit dem med sina små bus. Moffa skulle iväg på körövning och mommo frågade av Willa vad de skulle sjunga där, genast kom svaret "Bä,bä", när hon frågade om de skulle sjunga nåt annat så tyckte Willa att det skulle sitta fint med lite "Mamamama" (=muminsången)... Kanske dags för gubbarna att ändra på sin repertoar :).

1 kommentar: