tisdag 1 juni 2010

Tapeter åt en liten stjärna

Dotterns rum kommer att inredas i vitt (förstås) och rosa :). (lekrummet på nedre våningen blir dock i blått så det jämnar ut sig!). Det blir en fondvägg med tapet från New Classic kollektionen (Borås tapeter). Antingen den här med små stjärnor....


...eller så den här med stora stjärnor. New Classic är en perfekt kollektion för dem som söker ljusa, fräscha tapeter med New England stuk (vilket jag gör ;)), så jag är helt säker på att även något annat rum kommer att prydas av Borås tapeter!

Har man tapeter med rosa stjärnor på tycker jag att dessa förvaringsaskar (finns hos House of Hedda) är ett måste! Dotterns sovrum kommer att tjäna främst som sovrum, det är alltså tänkt att det ska hållas något så när prydligt där. Sedan får hon rådda till det bäst hon vill i lekrummet (dit dörren för det mesta kommer att vara stängd ;))


Jag har nästan givit upp mina försök att hitta en gammaldags, halvantik, snirklig, utdragbar barnsäng (som dessutom inte skulle få vara alldeles för dyr!). Just nu lutar det mot en vit Minnen säng från Ikea. Min man är dock inte så förtjust i järnsängar, så vi får se hur det blir med den saken. Jag har ju flera gånger bevisat att envishet och övertalningsförmåga lönar sig, så månne jag inte skall lyckas den här gången också :).

Nu ska jag slappa i tv-soffan tills gubben kommer från bygget. Dottern har haft feber i dag, så jag gissar att det blir en rätt orolig natt också! Önskar er alla en skön tisdagskväll! :)

5 kommentarer:

  1. Jättefina tapeter Annie! Jag tycker New Classic tapeter är jättefräscha! Min yngsta dotter har en svart gammal järnsäng som jag hämtat från min mormors vind och den gör sig jättebra i hennes rum!! Jag ska se till att göra ett inlägg i min blogg om hennes rum så din man får se miljön där, hoppas han ändrar sig :) To be continued, hihi.

    Kramizar från aka

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker tapet! Passar ju bra åt er egen lilla stjärna! Och vad bra med ett separat lekrum dit man kan stänga dörren.
    Minnen-sängen är jättefin, en sån skulle jag också vilja ha! Har alltid varit svag för järnsängar. Just en Minnen-säng skulle jag gärna ha i ett gästrum (eller i ett flickrum ifall vi fick en dotter... ), men det som skulle bli gästrum blir hobbyrum istället tills vidare...
    Hoppas dottern kryar på sig snart! Ha en fin fortsättning på den första sommarveckan! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hoppas dottern mår bättre och att du lyckats övertala mannen ;)

    Ska bli spännande att se när det blir klart. Älskar rosa, precis som din dotter men det vill inte mina pojkar ha :)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Din dotters rum kommer att bli jättefint. Du får övertala din kille att det är så snyggt med järnsäng. Fast det finns andra snygga sängar också.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Mycket finare kan det inte bli i ett flickrum! Så jättemysigt och fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera