torsdag 10 juni 2010

Minns ni...

...att jag för någon vecka sedan skrev att mannen hade fixat en grej åt mig (som jag länge önskat) via jobb-kontakter? I går fick jag hem min älskade "grej". Nämligen en elkabel-rulle! Nu kan jag se framför mig hur vissa av er nästan blir gröna av avund, medans andra (antagligen de som inte heller förstod min glädje över den rostiga saxen) suckar och undrar vad sjutton jag ska med allt skräp till :). Då kan jag berätta att med en elkabel-rulle kan man göra oändligt mycket!

Till först hade jag tänkt måla den vit och ha den inomhus. Sedan tänkte jag måla den vit och ha den utomhus. Men det slutgiltiga blir att den får förbli nött träfärgad och stanna utomhus. Målar jag den är det svårt att ändra sig sedan, men nu kan jag ju alltid måla den om några år i fall jag tröttnar (vilket jag har en benägenhet att göra rätt fort enligt maken i alla fall).

Utomhus ska rullen fungera som blombord. Tyvärr finns det inte riktigt plats för den på vår radhusplätt...vi klipper inte gräset själva så jag kan inte slänga ut saker bara hur som helst, men jag arrangerade lite bara för att visa er hur det är planerat att se ut när den står i trädgården vid huset!

För övrigt så undrar nog våra grannar vad i hela friden jag håller på med på dagarna (springer fram och tillbaka med blomkrukor, placerar om och placerar om, hänger upp påsar på klädsnören, ja ni fattar!). De tror nog att jag är en riktig skrotsamlare (vilket jag kanske också är ;)). Förutom kabelsnurran så står materialet till mitt nästan projekt lutat mot framtrappan.

Ikväll blir det bygge i alla fall, men kanske jag hinner såga och borra lite i helgen...annars får det stå där nån månad till :). Det har jag i alla fall lärt mig- att man ska ta vara på alla saker man tycker om när man hittar dem, inte vänta på att man skall ha plats för dem. Väntar man för länge så finns de oftast inte att få tag på längre...

3 kommentarer:

  1. Oj, vad häftigt och sååå fint det blev med kabelrullen!! Bra idé tycker jag! Ser jättefint ut på bilden! Det gör sig särskilt bra med zinkdetaljerna! Roligt att kunna flytta bordet till din egna täppa sedan:)

    Kramizar från aka

    SvaraRadera
  2. ......jässs, jag har också en.....! Fast jag har inte lyckats stajla min så fint som du har gjort med din!

    Funderar också på det där med färg eller behandling eller vad jag skall göra. Jag får nog slipa ytan lite på min så att man inte får så mycket flis undre naglarna!!!

    Jättefint har du gjort, verkligen!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt :o) och bra idé att vänta med målandet! Snart ses vi!

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera