måndag 28 juni 2010

Bekännelse

Idag har jag varit på rea. Vad besviken jag är...främst på mig själv. Jag skulle så gärna vilja vara åtminstone lite glamourös, klä mig i ljusa, svepande vintage-tunikor och lätta sandaler. Så jag liksom skulle smälta in med inredningen i huset sedan. Men problemet är att jag har en stor last. Jag shoppar barnkläder... pojk-barnkläder. Åt mig själv. Inte alltid, vid HM t.ex. hittar jag oftast kläder från damsidan som jag känner mig som mig själv i. Men går jag in till KappAhl kommer jag garanterat ut därifrån med någon långärmad pojk t-skirt. Idag blev det tre. Jag provade faktiskt en vit, skir tunika. Den var jättesnygg...på min syster. Jag såg ut som en häxa med den på. Tyvärr. Nu har jag bekänt, det känns genast bättre! (dessutom skyller jag lite på att långärmade t-skirts med baseball-tryck är bekvämare vid ett bygge än långa, fladdrande tunikor ;)).

Jag har ju en till last när jag shoppar. Nämligen att dra hem alldeles för mycket onödiga inredningsprylar. Idag kammade jag nästan noll på den fronten, lagertömningen till trots. Jag hittade i alla fall den här rosa plåtkannan med vita prickar. Den kommer att passa perfekt i dotterns rum!

Dagens bästa fynd var egentligen denna nostalgiska Kellogs-burk som man fick på köpet när man handlade två Kellogsprodukter :).

Från ikea köpte vi ett Lack-bord åt dottern. I går kväll hämtade vi två små barnstolar från mina föräldrar som min pappa har målat. De kommer från ett gammalt daghem och var förut träfärgade. Ända sedan jag skruvade i hop bordet har dottern tjatat och låtsasringt åt moffa för att berätta att nu har hon fått ett bord, så nu vill hon ha stolar också (Hej Tuttu (=moffa), Ninni, Boo, Toa). Så hon blev överlycklig igår när vi hämtade dem, hon skulle till och med bära in dem själv från bilen :).

Ibland när jag ser att folk skriver att de bor på en ö så tycker jag att det låter så underbart idylliskt. Men egentligen bor jag själv på en ö, har bott här 21/26 år. Hela vår kommun är uppbyggd av flera öar med broar emellan, så vart man än ska så kör man över vattnet. En bloggares ögon ser ju (som många gånger tidigare konstaterat) en hel del mer än de flesta vanliga ögon.

Visst är det underbart här. Sådana här smultronställen svischar man förbi med bilen dagligen, jag tittar storögd ut och njuter :)

Sen bygger vi ju också faktiskt ett hus mellan all shopping och bilturer ;). Så här ser det ut för tillfället med takstolarna på plats (fotat från vägen). Längst till höger syns garaget, ikväll ska vi lyfta takstolarna också på det. Så visst går det framåt!

Ha en skön kväll! Själv ska jag försöka undvika att tappa en hammare (eller en takstol) i huvudet på någon. Sist jag var vid bygget borrade jag i ett armeringsjärn så borrmaskinen tänkte brinna upp, så nu har jag en liten "klantvarning-stämpel" i pannan ;).

8 kommentarer:

  1. Hihi vilket roligt inlägg :) Jag tror du skulle bli supersöt i en skir tunika Annie, det är bara att tuta och köra :) Låt inte den "gamla vanan" styra - tips!! Plåtkannan är jättesöt och likaså Kellogsburken, kap!! Förstår vad du menar med bloggögon, de bara finns där HELA TIDEN, hihi. Vad roligt att få se ert bygge, ser så maffigt ut, herregud vilket stort hus!!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  2. Fina presenter du fick, inte dåligt att de kan din smak så väl.
    Ljuvlig liten plåtkanna du fyndade och teroburken, helt underbar.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Vilka fina grejer du köpt, jag föll pladask för Kellogs burken. Och dotterngrejerna var ju så fina så!
    Så vackert du bor......vilken väg och vilken utsikt.....ja....! Underbart!
    Och där någonstans bygger ni ert hus, så härligt. Det ser stort ut huset, ni kommer att få god plats, kan jag tänka! Så kul! Följer med glädje vart steg!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  4. Oj vad lång ni har kommit nu börjar det likna ett hus. Jag har gjort din potatissallad den var jättegod.
    kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det viktigast är inte vad eller vad man köper utan att man känner sig bekväm i det man har på sig.
    Söta köp du gjort måste titta om någon butik i närheten har samma erbjudande för en så söt cornflakes låda vill jag också ha. Här äts det varje dag.

    Spännande med huset skall bli kul att se det färdiga resultatet.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Hmm, här kommer en bekännelse från mig... Jag vill med ha fina tunikor men kommer bara hem med tråkiga koftor... Allt annat vitt med spets och sött ser jag gravid ut i... Alltid jätteolycklig när jag provat något eftersom jag har en bild i huvudet på hur det skulle se ut. Men igår lyckades jag faktiskt rea en sån där tunika med 3/4-ärm, sommarsöt med knyte i midjan - precis en sån där som jag alltid önskat mig och hör och häpna - den såg fantastisk ut på mig!! Så ge inte upp, vännen! Helt plötsligt så händer det *fniss*

    Ta hand om er och ha en fortsatt underbar vecka!
    Kram ia

    SvaraRadera
  7. Jag skulle också gärna ha såna där fina tunikor som vissa passar så bra i och ser så där härligt gammaldags romantiska ut! Men den bistra sanningen är att jag känner mig rätt så obekväm i såna, och när ska man egentligen använda dem? När man lufsar på här hemma i gamla joggingbyxor, eller? Köpte en jättefin tunika på rea i vintras, men har aldrig använt den... Inga sammanhang verkar riktigt rätt för den, vet bara inte när jag ska ha den...
    Kannan du köpte var i alla fall riktigt söt, och Kellogs-burken är helt underbar - en sån bara måste jag ha! Tusen tack för att du upplyste om att en sån "kampanj" pågår, såg på någons blogg ifjol att de hade haft en liknande "kampanj" när man fick såna där burkar och jag blev SÅÅÅ besviken att jag missat den! Så nu ska jag minsann ha en sån där burk, skickade maken på det uppdraget idag när han kommer från jobbet, hehe! ;D
    Det är lätt att man blir hemmablind och inte ser hur fint det faktiskt kan vara även där man själv bor, man tänker inte på det när man ser det varje dag och blivit så van vid det. Visst är det härligt att bo nära vattnet (egen strandtomt vore ju förstås drömmen, men man kan ju tyvärr inte få allt här i livet... ;) )! Det är det inte alla som får.
    Ska bli så spännande att se ert hus ta form, kommer att bli hur fint som helst! :)
    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vart har du köppt den söta rosa kannan med vita prickar? Vill ha!

    Jag handlar oxå på barn ibland, fast inte på pojk-sidan :)

    Vackra bilder, det ser väldans mysigt ut runt ikring er. Och visst ser vi mer vi bloggisar ;)
    Kram Milla

    SvaraRadera