lördag 12 juni 2010

Härligt med regn!

Ursäkta alla läsare som väntar på sommar och sol, men jag är såååå tacksam över helgens regn(o)väder. Detta innebär en liten paus i byggandet för maken (han är bara och kollar presenningarna några gånger per dag) vilket även betyder ett mycket välkommet avbrott i min vardag. Ja, gubben var faktiskt hemma hela eftermiddagen med dottern och jag slapp till stan med mina två systrar, utan barn = vardagslyx så det skiner om det!

Dottern fick en liten rosa kappsäck med vita prickar på från Blossom (ni kanske minns att jag också har planerat att köpa matchande förvaringsburkar till hennes rum).

Kappsäcken får mest fungera som prydnad ett tag framöver eftersom hon ännu är för liten för att leka "försiktigt" med något. Hon klarade i alla fall av att öppna spännet...

..och där inne gömmer sig något mera...

...nämligen denna söta klänning från Lindex. Dotterns kusin fick en likadan, så någon solig dag ska de två små fröknarna fotograferas med klänningarna på.

Nu ska jag njuta av att för första kvällen på länge få ha sällskap i TV-soffan :). Skön lördagskväll till er alla!

7 kommentarer:

  1. Vilka underbart fina höns ni har som grannar!
    Och vilken mysig blogg du har...
    Tittar in igen!
    Ha en fin söndag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med lite egen tid - det är så uppskattat när man har barnen små, kommer ihåg det. Kappsäcken är jättefin och klänningen helt bedårande - vilka fynd!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en intensiv tid när man bygger hus. Kommer ihåg att man inte såg alltför mycket av mannen varken kvällar eller helger... (fast en bebis fick vi ju lagom till flytten, hahaha!)

    Vilken söt kappsäck! På Blossom finns bara för mycket vackert.

    SvaraRadera
  4. Halloj! Kul att du kikat in hos mig. Visst är det underbart med lite egen tid ibland. Snodde också åt mig en stund i stan i lördags. Underbar klänning lillan fick. Vet precis hur det är att ha en ständigt byggande man.... Förstår att du längtar till det blir klart. Önskar dig en bra vecka!
    kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Ja, det är bra om man kan vara försiktig med en sådan otroligt fin väska! Förstår att hon måste blivit glad över klänningen med?
    :)

    SvaraRadera
  6. Sååå fin väska, tror min tjej gärna skulle vilja ha en likadan : )
    Jätte mysig blogg du har, kommer gärna tillbaka!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Så gulligt!
    Det är roligt med flickor för man känner igen sig själv. Hon blir både söt i klänningen och kommer att få ett fint rum.
    Kram Anette

    SvaraRadera