torsdag 24 juni 2010

Väsvarvade ben...

På vinden hos mina föräldrar så står tre möbler och väntar... De väntar förstås på att få flytta in i vårt hus. Jag väntar också på att få börja sambo med dem... de är nämligen riktiga skönheter enligt mig :). Det här välsvarvade benet tillhör ett gammalt skrivbord som jag har ärvt av min farmor. När vi tog hem det var det snorgrönt (ursäkta uttrycket men det var så snorgrönt något bara tänkas kan).

Efter att ha fått några omgångar med en väldigt vit pensel i pappas garage så blev det såhär fint! Jag kommer att använda det till sybord sedan. För tillfället står symaskinen undanstoppad i ett skåp och när den någon gång får komma fram i dagsljus får den trängas på matbordet med brödrester och saftfläckar, så jag tror minsann att symaskinen också längtar efter att få stadga sig :).

Stolarna, för det finns två, är också de arvegods av farmor. De var också gröna och fick genomgå samma procedur som bordet. Så nu är det bara att vänta och vänta att de ska få flytta hem till oss. (ofta när jag hälsar på hos mina föräldrar tar jag en tur upp på vinden bara för att titta på bordet och fantisera om hur bra det kommer att passa i vårt kombinerade data- och syrum!)


Den här fina ljusstaken har min pappa gjort i smedjan vid hembygdsmuseet. Den här tillhör mina föräldrar, men om jag inte tar helt fel så kommer det nog att stå en dylik hemma hos oss om några år :).

Idag är sista dagen att delta i min tävling, någon gång under helgen drar jag vinnaren :).
Lycka till!

7 kommentarer:

  1. Det är jättespännande med ert hus! Hoppas, hoppas takstolarna kommer på fort som attan. Det känns mer som ett hus då!
    Det blivande sybordet var bland de vackraste små bord jag sett! Så bra det blev och kommer att bli. Har du kollat alla skrymsel och vrår, det kanske finns mer lika vackert.
    Är din far smed? Det var en fantastisk ljusstake!
    En riktig önska-vill-ha sak!
    Glad Midsommar kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! De svarvade bordsbenen är underbara! Förstår att du längtar efter att kunna placera dina fina möbler i nya huset, så kul!

    Önskar dig en skön inledning på midsommarhelgen!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  3. Sååå fint skrivbord!!!
    Ha en skön Midsommar!
    Hälsar Jennie

    SvaraRadera
  4. Så fina underbara möbler!
    Jag vill önska dig en fin midsommarhelg!
    Kram M

    SvaraRadera
  5. Så fint skrivbord och ljusstaken var verkligen riktigt snygg!
    Ha en riktigt skön midsommarhelg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Har suttit en bra stund och läst ikapp här nu och det var jättetrevligt! Du skriver så underhållande och intressant tycker jag :)
    Det är verkligen spännande att följa ert bygge!

    Önskar er en toppenfin midsommar!
    kram!

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du väntar. Men det kommer att gå fortare än du tror. Snart sitter du i ett färdigmöblerat hus och tycker att det är tråkigt att damma :-)
    Kram Anette

    SvaraRadera