lördag 26 juni 2010

Vinnaren!!!

Midsommaraftonen innehöll allt som en midsommar/ respektive födelsedag ska innehålla. God mat, gott vin, söt tårta, gott sällskap, myggbett, sång och vackert väder.

Idag lider tydligen vädret av "dagen efter" syndromet eftersom regnet öser ner från en grå himmel. Vi vågade oss i alla fall ut på en kort promenad och när vi kom tillbaka passade jag på att "stjäla" lite rosor från gården. Det finns en hel del rosenbuskar här, men inte så jättemånga rosor ännu, så jag vet inte vad grannarna tycker om mina idéer. Men ska man ha ett somrigt blomsterarrangemang så ska man ;).


Det viktigaste nu då, vinnaren i min utlottning!



Som medhjälpare hade jag dottern och mannen. Dottern drog lapparna och mannen läste upp vinnarnamnen...


Vi kunde konstatera att det lönar sig att heta Jennie när jag anordnar lotteri, för såväl huvudvinsten som tröstpriset tillföll varsin Jennie...

Stort grattis till Villa Skogslunden som vann första priset! Maila mig (annie.nynas@gmail.com) din adress och vilken text du vill ha på påsen (och om du fortfarande vill ha den rosa), så kommer det småningom ett paket med posten ;).

Hvita Hjärtat tog hem tröstpriset, grattis syrran! Din adress har jag ju från förr, så du behöver bara vänta på paket :).

Att ha med ett litet hemligt tröstpris (med betoning på litet) bestämde jag mig för när deltagarantalet översteg tjugo stycken. Det var så roligt att så många ville vara med!

Stort TACK till er alla som ville delta och till er som inte vann något den här gången säger jag; Bättre lycka nästa gång, för det kommer garanterat att ordnas fler tävlingar här på bloggen!

5 kommentarer:

  1. Jippii :oD Efter att per telefon ha blivit informerad om min enorma tur nuförtiden så måste jag förstås titta in :o) Ser framemot att få mitt tröstpris - inte visste jag att jag hade ett så lyckobringande namn (och att vinnarens och min make också lär ha samma namn är ju också lustigt!). Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnarna!!
    Låter som om ni med hade en underbar midsommarafton och det var ju väldans tur att vädret blev "bakfullt" idag och inte igår!
    Vi hade bara 4 regnstänk på väg till Trelleborg, till mina släktingar som vi firar med men sen blev det inget mer och vi satt ute nästan hela tiden!

    Ha det gott idag och vad gör väl lite regn när man har soliga och härliga minnen från igår :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jiiihaaaa vad roligt! Tusen tack!!! Jag ska genast skicka dig min mailadress.
    Fyllde du också år igår på Midsommar? Det gjorde jag också!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Tack tack!
    Men nu upptäckte jag att jag glömt skriva grattis, jag har helt missat att du skrev födelsedag där uppe i texten! Så grattis i efterskott!!!!

    Kram ia

    SvaraRadera
  5. Stort Grattis i efterskott! :) samt till vinnarna såklart!

    Roligt det där med att vi har samma smak på kläder. En annan sak: jag har ett precis likadant bord som du har med svarvade ben som jag ärvt från min gammelmorfar :)

    Hoppas du haft en underbar midsommar!
    Kram Milla

    SvaraRadera