söndag 6 juni 2010

Väggord

De som inte är ett dugg intresserade av väggord eller tänkvärda citat kan sluta att läsa - nu. Det är nämligen enbart väggord dagens inlägg kommer att handla om...

När man söker på nätet och hittar alla dessa intelligenta ord är det så lätt att ryckas med och tycka att man nog måste ha åtminstone ett väggord i varje rum. Jag får väl försöka behärska mig lite, men i några rum kommer det i alla fall att finnas tänkvärda ord. Det är för oss solen går upp, lyser som guld för kärlekens skull... Vad underbart att vakna varje morgon till Ted Gärdestads ord.
Dessa ord skulle man också behöva bli påmind om ibland...





Förstås får Ernst också vara med på ett hörn ;)


En hel massa roliga (läs ironiska) funderingar finns det...



Ett som jag helt och hållet har bestämt mig för är detta:


Emil ska minsann få komma till tals i vår barnkammare :). Maken är lite rädd för alla mina inredningsplaner och frågade i dag "Tror du inte vårt hem kommer att börja se ut som direkt taget ur en Astrid Lindgren saga när allt ska vara så gammaldags?" Men hallååå! De e ju typ det som är meningen ;)! (jag får väl försöka övertala honom med att det inte alls blir gammaldags, jag menar vi ska ju ha diskmaskin, TV och bergsvärme, det hade de väl knappast hemma hos Madicken ;))

Väggorden finns att beställa hos Vinyldekor och My first room

5 kommentarer:

  1. Älskar de fina ordspråken, min favorit är att inte vänta på att stormen ska bedarra, utan istället lära sig dansa i regnet - tänkvärt!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Ernst är ju för rolig med sina egna uttryck! Härligt!
    Vilket flygfoto över ert boställe! Fantastiskt bra hobby att ha och känna någon som flyger och tar foton. Det var även kul att se vart huset skall stå.
    Ha det bra, kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Väggord är positivt! Det finns så mycket vackra och tänkvärda ordspråk. Vi har ett i köket men det kommer bli fler... ;)

    Tack för din fina kommentar hos mig.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Hej Annie! Trevlig blogg du har :) Jag beställde från My first room för närmare två månader sen men det har varit problem med leveransen, har fortfarande inte fått det jag beställt. Dom lovar sända men det kommer aldrig nåt. Får väl snart kräva pengarna tillbaka :/ Surt! Men fina ord har dom! Lycka till med bygget :)

    SvaraRadera
  5. *Fniss* Min man har gett upp vid det här laget och ifrågasätter inte så mycket mera :D
    Fast grejen är den att han själv är intresserad av formgivning och skapar en hel del i olika material, så det blir att kompromissa ofta. Nu har han på gång att designa och tillverka egna gångplattor till en stig i trädgården.

    Jättekul att följa er i ert bygge!
    Ha det bra!

    SvaraRadera