onsdag 30 juni 2010

My other bags...

Som jag redan har berättat så är byggmodet inte det mest fashionabla precis. Att som kvinnlig nybyggare ingjuta respekt i en hel hop härdade karlar är inte det lättaste, men tro mig, jag gör mitt bästa. Det enda jag inte ger mig med är mina knallrosa bygghandskar (som nu mer antagit tonen av "smutsgrå"). Maken sade direkt han såg dem att sådana kan jag inte ha på bygget varvid jag förklarade att det är en sak att ha rosa handskar och stå och vifta lite med händerna och en helt annan sak att ha rosa handskar och ta i för kung och fosterland. Vilket jag försöker, för det mesta :).

Handväska är i alla fall helt uteslutet. De mesta förnödenheterna (som spik, hammare, penna, måttband osv) förvarar jag i byxfickorna (tackar en högre makt för de oändligt praktiska byxorna), men någonstans måste man ju också förvara lite extra kläder, vattenflaska och kamera...

Här kommer min ny-stylade byggväska:

En pimpad tygkasse, som förut var hur ful och tråkig som helst, men nu har fått ett helt nytt stuk!
Idéen har jag snott från någon engelsk web-shop. Väskan kostade skjortan på den sidan, men det var ju inte precis svårt (eller dyrt) att fixa en själv :). Så nu har jag, om inte modernaste, så i alla fall coolaste väskan vid bygget ;).

Skön fortsättning på veckan till alla läsare!

5 kommentarer:

  1. Wow Annie, vad kul! KVINNOR KAN!!!

    Kramizar aka (som för övrigt gärna skulle vilja ha en Prada, hihi)

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig väska! Och vad bra att man kan fixa sånt som kostar dyra pengar själv istället, med minst lika fint resultat.
    Jag är fortfarande utan Kellogs-burk och det ser dåligt ut på den fronten tyvärr... I förrgår hade maken köpt stuprännor till förrådet och bastun som han hade på släpvagnen så han kunde inte köra runt i stan med dem. Men igår var han till t o m två olika affärer och kollade efter burkarna, men nix, inga burkar här hos oss inte... :( Så hörde jag av en bekant igår kväll att en annan affär hade haft burkaran för några veckor sen och då hade hon skaffat 2 st, men strax efter det var de slut. Så nu vet jag inte hur jag ska få tag i min Kellogs-burk, suck... Jag som hade glatt mig så åt att få en ny fin burk - jag älskar fina burkar!

    SvaraRadera
  3. Häftig väska!
    Rosa hanskar är bra att ha. Man behöver inte vara man för att peka med hela handen :-)
    kram Anette

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha! Snygg väska!! Jag håller med dig, varför ska de vara så tråkiga, de där tygkassarna? När de är så superbra att ha med sig? Jag har en som det står: I'm not a plastic bag! eller nåt sånt på och den bär jag med stolthet! Sen köpte jag även några andra från nåt företag på nätet som heter (och texten står på väskorna) A Better Option Bag (http://www.abob.se/) och de har så roliga färger att man bara blir glad av dem!!

    Jag får väl rassla ordentligt med armarna på Glenn Wish så armbanden syns ordentligt *fniss
    *

    Ta hand om dig och stora kramen!!

    SvaraRadera
  5. Gillar! den va ju jättehäfti!! /Heidi

    SvaraRadera