onsdag 16 juni 2010

Med ett hjärta av stål

Eller nåja, med fyra hjärtan av galvaniserad stålplåt då ifall det ska vara rätt och riktigt! För några dagar sedan såg vi dylika när jag var i en inredningsaffär med mannen och fällde naturligtvis den klassiska kommentaren: "Är det svårt att laga sådana här?", svaret blir så gott som alltid det samma"Det där, de går ju på fem minuter!". Så idag fick jag mina kaffepaus-hjärtan, för de blev faktiskt gjorda på en kaffepaus :)


Kanterna ska ännu finputsas och så ska det borras hål i så man kan hänga upp dem med snören. Jag vet ännu inte det exakta användningsområdet, men idéer finns det gott om minsann :). Kanske upphängda i ett fönster...eller som dekoration på en bricka med lite annat krims.

De hjärtan som nästan ser vita ut på bilden är tillverkad av modern plåt, sådan som används idag. De spräckliga hjärtana är gjorda av sådan plåt som man använde förr (enligt mig mycket snyggare, åtminstone på små prydnadssaker). Förra sommaren städade de tyvärr undan alla plåtar av den gamla modellen som låg och skräpade... Några bitar sparade de i alla fall och hängde upp på firmaväggen som "minnen" och det var från en av dessa bitar gubben skar ut två hjärtan, sedan hängde han förstås upp plåten med två hjärt-hål tillbaks på väggen :). Lite romantiska konstverk på ett plåtslageri kan väl inte skada ;).


Ikväll har vi haft byggpaus, men imorgon blir det nya tag. Förhoppningsvis kommer byggarbetarna då och påbörjar spirandet av huset...så någon vecka framöver kommer vi själva att koncentrera oss på garaget...spännande tider ;)

5 kommentarer:

  1. Vilka söta hjärtan vilken tur du har som har en händig man.
    Kul att du vill vara med i min utlottning, lycka till.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Fina :o) Angående kommentaren om träden: om 10 år lär vi verkligen INTE bo kvar här, nån annan får glädjas av stora träd! Men trädens ringa storlek är faktiskt ganska bra eftersom jag gillar utsikten åt just det hållet :o) man måste ju se det positiva i nuet också och inte bara leva i framtiden! Kram!

    SvaraRadera
  3. Det blev fina hjärtan som du kan hänga upp i fina band.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Verkligen spännande tider! Läste lite om ert "bygge". Vi är också mitt uppe i vårt och är sååå kul att läsa om andras, man känner liksom igen sig... Det där med att man är GANKSA novis gällande hur lång tid allt tar verkar vara nåt återkommande hi hi...

    SvaraRadera
  5. Jättefina hjärtan! Finns ju mycket man kan göra med dom... Och så bra att det fanns lite kvar av den gamla plåten...:)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera