torsdag 1 juli 2010

Stegvis

Sommar med Ernst. Jag behöver knappast säga mer än äntligen. Som jag har väntat och längtat. Fick en hel del idéer och inspiration redan i det första avsnittet. Bland annat namnskyltarna av skiffer till örtträdgården var ju så snygga. De kommer nog att göra sig lika bra i mina cementringar som i Ernsts plåtlådor :).

Själv har jag också pysslat lite ikväll. Dessa gamla störar har jag haft en tid. Kan ni gissa vad de ska de bli till? (Här är de nyskurade och våta efter att ha stått i ett gammalt uthus i gissningsvis 30 år, minst... fastän jag gillar gamla saker så har jag sorkfeberskräck, så allt får åka ett varv under tallsåpe-borsten innan det börjar arbetas med.)

Det blidde en...

stege!

Ingen stege att klättra på, utan en prydnadsstege. Den ska småningom stå på vår terrass och kommer att prydas med hängande lyktor och eventuellt någon liten sommarblomma...men det blir nog först nästa år. Jag är i alla fall glad att jag hann fixa den ikväll.

Nu ska jag klia vidare på mina myggbett (jag har endast 31 stycken på mitt högra ben) och dra ut lite på det innan jag sväljer min sista antihistamin tablett. Blir nog en utfärd till apoteket imorgon.

Skön kväll till er alla!

3 kommentarer:

  1. Åh nej, har Sommar med Ernst börjat, shit, jag har missat det!! Jättemysigt med din stege! Jag har gjort en liknande som jag har en klätterväxt ringlandes i. Det funkar dock inget vidare så stegen kommer bytas ut mot ett annat växtstöd. Kanonbra idé med hängande lyktor, kommer bli super!!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte sett Sommar med Ernst bara hört talas om det. Kanske dags att titta på det eftersom det är så många som gillar det.

    Vilken jättefin stege kul med något fint att hänga lyktor i. Vilken tur du har som hittade fina gamla störar.

    Visst är det mycket mygg jag var in i skogen och kom ut 3 minuter senare med 4 myggbett.

    Ha det bra i sommarvärmen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Fin stege du har gjort.
    Vilka svenska kanaler får du in på din tv?
    Ha det gott i sommarvärmen!
    Kram Anette

    SvaraRadera