torsdag 22 juli 2010

KeyBoard

Tack för alla fina kommentarer och textförslag till gungstolen :). Jag lovade ju att visa ett annat projekt, som tyvärr inte blev färdigt ännu igår, men här kommer det istället. En kombinerad magnet- och nyckeltavla!

Ramen inhandlades vis Ikea. Plåtskivan har maken hämtat hem från sitt arbete. Nyckelkrokarna är gjorda av grov ståltråd med mycket möda och stort besvär.


Egentligen hade jag tänkt överföra projektet åt maken att slutföras, efter att jag designat och tänkt klart vill säga ;). Men eftersom jag också inser att han måste få sova ibland så tog jag saken i egna händer. (jag menar, fixar man läckande wc-byttor och skruvar lite möbler på egen hand så kan väl några krokar inte vara någon konst). Men konstigt var precis det som det blev, så pass trassligt att mannen faktiskt förbarmade sig och böjde till några krokar. Sedan tog ståltråden slut och när jag äntligen fick fixat hem mera ståltråd (från pappas garage) så var förstås makens tid slut. Så då fick jag ändå ta saken (läs: tången och leathermannen) i egna händer och börja böja.

Sen skulle ju krokarna fast i plåten på nåt sätt. Jag spikar hål med hammare och spik tänkte jag. Smart Annie, om det inte skulle vara så att vi bor i ett radhusområde fullt med pensionärer som är hemma hela dagarna. Dagens råd: öppna inte ett plåtslageri hemma om ni bor tättbefolkat. Det för mer oväsen än vad man kan tro. Efter att ha gjort tre hål så fick jag ta en liten paus, för då hade två av granntanterna redan börjat titta ut. Nästa gång jag fyller år kommer jag att önska mig en borrmaskin i present. Makens har man inte mycket nytta av på dagarna när den ständigt befinner sig vid bygget.



När jag äntligen hade fått färdigt tavlan och beundrat den en stund så "slängde" jag upp glasskivan som varit i ramen på en skräphylla som vi har mellan köket och hallen. Tror ni inte den landade mitt pladask på en extra brandvarnare som vi har där, som fick ett fasligt ljud. Förstås hade jag upp alla vädringsluckor på vid gavel... Grannarna kommer att fira ordentligt den dagen familjen Buller tar sitt pick och pack och lämnar radhusbyn för att leva i ensamhet mitt i skogen :).


Men jag är nöjd för att vi äntligen har fått någonstans att förvara nycklarna (istället för i en enda röra i korgen på hallbordet).

Nu ska jag kika runt en stund i Blogglandia för att se vad jag har missat de senaste dagarna :).

6 kommentarer:

  1. Vad bra det vart. Tror knappt ni stör som våran grannar... *pust* spränger och borrar fast klockan är halv tio... så jag vill gärna bo granne med dig just nu *ler* kram sari

    SvaraRadera
  2. Du är så händig. Det blev jättefint! Och gungstolen med.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Supersnygg och inovativ nyckeltavla - jättefin verkligen!! Kommer nog passa jättebra i ert nya hus! Läste att du ska på äventyr i morgon, nog väljer du väl finaste tunikan och lite rött på läpparna Annie?? Fniss. HA SÅ JÄTTEKUL!! Kramiz aka

    SvaraRadera
  4. Hihi, våra kära grannar i vår bostadsrättsförening kommer också fira den dagen vi flyttar härifrån! Tror de är liiiite trötta på barn som vaknar runt 5 o börjar leka (du vet ju hur det kan låta)straxt efter, alternativt grinar och lever ett fasligt ljud.

    Väldigt smart och väldigt snygg nyckelförvaring du fixat!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Så kan det gå :D
    Visst är det skönt att bo lite avsides ibland, hihi!
    Din nya tavla blev riktigt snygg och praktisk.

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev, mycket finare än "originalet" vi såg vid billihallen :o) och så har du ju piffat till den med den smarta idén att ha den som nyckelhållare! Har svåger S månne haft tid att klippa en bit till mej också? Kanske kan tavlan hjälpa mej att hålla lite ordning på min kaotiska vardag ;o) Vi ses imoron! Kram!

    SvaraRadera