fredag 16 juli 2010

Sandlådan

Äntligen har det blivit lite mänskligare temperaturer. Man borde inte klaga på värmen, men man blir så fruktansvärt irriterad när man ska försöka få något gjort i 30 graders värme.

Mina blommor i rabatten (som jag inte vet vad de heter och som jag inte planterat och som jag inte har vattnat en endaste gång) har verkligen tagit stryk av värmen (månne det kan vara för att jag inte har vattnat...:). Några halvvissna blommor fanns det iaf kvar, så jag plockade in dem för där ute är det ingen som ser och njuter av dem. I arrangemanget hade jag först tänkt sätta rosenblad på sidorna, men efter en snabb titt på rosorna och miljontals bladlöss så bestämde jag snabbt att ölandstoken fick offra några blad i stället. Det blev till och med lite bättre än vad det skulle ha blivit med rosenbladen (föreställer jag mig åtminstone ;)).

På bygget har vi målat hängbräderna vita idag. Mannen målade på dagen och jag tog kvällsskiftet (betydligt lugnare och tystare än kvällsskiftet här hemma kan jag lova). Men det bästa som har hänt är att maken skruvade ihop en sandlåda åt dottern på eftermiddagen. Hon blev överlycklig över att få en alldeles egen "Sand". Tyvärr var jag lite väl optimist (som vanligt) och tänkte att bara vi får en sandlåda till bygget så sitter hon där och leker för sig själv och jag kan hjälpa till att bygga. Så blev det förstås inte, jag fick nog sitta på sandlådskanten hela tiden för att hon skulle hållas där, men hellre sitter jag i sandlådan på vår egen tomt än i sandlådan vid radhusområdet där vi nu bor.

Imorgon blir det fortsättning på målandet...och ifall nån ser mig på stan, så nej, jag har inte blekt slingor i håret...det är bara vanlig målfärg! :)

5 kommentarer:

  1. Duktiga ni är som REDAN börjat måla! Hmmm, vi KANSKE börjar nästa vecka...

    Fint det blev med blommorna : )

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Det var en billig uppiffning av håret!!
    Ja, jag börjar faktiskt tröttna lite på den här värmen också... Visst fick det vara varmt om man inte behövde göra nåt, men vi sliter ju i trädgården alla dagar. Är såååå glad över det vi fick fixat igår, men brukar inte vilja visa halvfärdiga saker i bloggen. Fast kanske ändå, får se...
    Idag ska vi iväg och kolla på lite växter och annat, jeeiii!

    Ha en fin dag i sandlådan, hehe! ;)

    SvaraRadera
  3. Oj vad det verkar gå undan i bygget! Och vad bra att ni hjälps åt med allt jobb! Förstår att dottern blev glad över den fina sandlådan! Vilken liten skrutta som sitter där, hihi. Förstår att du helt tappat lust för ditt radhusboende nu när ni har ert bygge på gång!

    Ha en skööön fredag!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  4. Heldige du som har fått skikkeleg sommar. Her er det vel varmt ca. 20 grader, men det er overskya og blåser som om det er høststormer ute.

    Fin sandkasse du har fått til jenta di, men eg forstår at ho vil ha mammaen med seg, litt kjedeleg av og til å leike aleine.

    Ønskjer deg ei fin helg. :)

    SvaraRadera
  5. Vilken händig kille du har, snickra en sandlåda fort och lätt. Va fint det blir att plantera som du har gjort i en hjärtkruka.
    Sov gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera