lördag 10 juli 2010

Baksidan

När jag skrev om hängmattan var det flera som funderade över hur pelarna såg ut som den är upphängd i. Pelarna fanns färdigt på vår "bakgård". De hör till en konstruktion som liknar lite ett pergolatak... eller ett sorters öppet terrasstak. Gissa om jag är nöjd att avståndet mellan pelarna var exakt det rätta för min hängmatta :). När vi har flyttat (nästa sommar) kommer vi troligtvis att laga någon sorts pelarkonstruktion enbart för hängmattan, för jag vill inte ha den i skuggan mellan två träd!

Så här ser det ut på vår bakgård. Trist och tråkigt på grund av två anledningar, vilka börjar på bokstaven hyreshus och slutar på bokstavskombinationen småbarnsförälder-husbygge. Här ser ni också våra knäppa (och fula) fönster. Helt omöjligt att hitta gardiner som passar och ser snygga ut med vädringsluckor och små fönster placerade på detta sätt. Vårt stora terrassbord med stolar har inte alls fått se solens ljus i sommar. Och med tanke på att vi har hunnit grilla hela två gånger här hemma och druckit kaffe tre gånger utomhus så känns det helt lagom med det lilla utebordet i år. (ser ni förresten videhjärtat, det har min syster H gjort, men när det var färdigt ville hon inte ha det, så då nappade jag det, och visst passar det bra som trädgrådsprydnad :))

Den här bänken tycker jag i alla fall om. Det är min pappa som har lagat den (vi har en likadan, men med katten Findus motiv, på framtrappan). Pappa har snickrat många bänkar och visst är de praktiska som extra sittplatser, avställningsplats, ståplats när man tvättar fönster osv!

Hoppas ni har haft en skön lördag. Här är det mulet för tillfället, men jag hoppas på bra väder tills imorgon, i så fall blir det kanske en sjöutflykt :).

3 kommentarer:

  1. Vad spännande att få se konstruktionen, jag funderade en del då jag såg ditt tidigare inlägg om hängmattan. Vad kanon att kunna hänga den där!

    Förstår att ni inte är direkt motiverade att fixa med er uteplats när ni har husbygget på gång! Bättre ta med en filt och vara i solen vid nya huset istället - eller på sjön!!
    Ha en bra dag!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Förstår precis din känsla av att inte orka/vilja styra nåt med nuvarande bostad. Har inte ens lust att städa... Tänker hela tiden att "vi ska ju ändå flytta snart"

    Fin bänk din pappa snickrat, pappor är allt bra o ha ibland ; )

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Man kan inte hinna ha snyggt på flera ställen. Om jag håller till i trädgården så förfaller det inomhus och tvärtom...
    Vi funderar också på en båttur idag eftersom det är så varmt och relativt vindstilla.
    Ha det fint!

    SvaraRadera