lördag 3 juli 2010

Båttur

Gårdagens marknadsbesök innebar inte ett endaste fynd, men en hel del möten med släkt o vänner. Jag köpte faktiskt fyra snabblotter och jag som aldrig annars vinner något vann hela tre vinster! Jippii, hann jag tänka. Enda tills jag gick fram till prisbordet och tilldelades en ful fotoram och två pannlappar a´la sjuttiotal. Suck. Pengarna gick i alla fall till välgörande ändamål :).

Ikväll har vi varit till mannens brors sommarvilla. Första båtturen för i år, jag hade nästan glömt hur underbart det är att vara ute på sjön (eller havet ;)).

Naturen när den är som bäst...

Den här bilden riktigt lyser av sommar tycker jag :).

Egentligen skulle mannen ha haft byggledigt hela helgen (han har ju faktiskt semester ;), men eftersom vi råkade få låna en golvslipmaskin över helgen så fanns det inte så mycket val, han slipade alltså golvet idag. Imorgon är det åtminstone semester hela dagen lång!

Nu har de satt upp vindsskyddsskivor på en stor del av huset. För varje dag börjar det mer och mer likna ett hus! Här syns det ganska bra var fönstren kommer, men det blir tre 60 cm breda fönster till som de ännu inte tagit hål för. Ett mellan terrassdörren och köksfönstret (längst mot höger) och ett mellan terrassdörren och vänstra hörnet och det tredje kommer på kvisten.

Träverket som är uppsticklat mellan byggställningen är vår balkongstomme. Det är under den jag ska hänga min vita, amerikanska porch swing sedan ;).

Nu ska jag krypa till sängs efter en lång dag, i morgon blir det troligtvis ännu varmare, så det gäller att vara uppe med tuppen (i granngården) för att hinna få ut så mycket som möjligt av solens strålar :). Go´natt!

4 kommentarer:

  1. Vilket bygge nu går det undan. Vilket stort vackert hus det kommer att bli.
    Stackars dig, jag kan förstå hur glad du blev att du vann på lotterna och besviken på vinsten :-) lite komiskt är det oftast blir man jätteglad, det brukar vara bra vinster!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vad trist att vinsterna blev ett bottennapp, men du vann i alla falll, hihi. Vad spännande att se huset växa fram. Såå fint med en amerikans porch swing, kommer bli kanon och jag gröööön av avund... Ha en skön dag i solen idag!!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  3. Hej! Oj vad det ser ut att gå framåt på ert bygge! Här hos oss går det i snigelfart, men lite blev det ju byggt igår iaf. Har du vågat dej och simma än? Jag tog mej ett dopp i havet vid stugan igår, men det var inte många sekunder jag var under vattnet, och det lär har hörts långa vägar hur jag skrek ;o) Hoppas vi hinner ses snart! Kramis, syrran

    SvaraRadera
  4. Oj, så långt ni hunnit med huset, nu ser det ju faktiskt ut som ett ; ) Härligt med havet, det är verkligen livet det...

    Ha det så bra!

    Kram Mia

    SvaraRadera