söndag 4 juli 2010

Lazy days

Nu har jag äntligen fått upphängd min hängmatta som inköptes redan i maj. Det är precis så som det går till hemma hos oss...hängmatta köps i maj, krokar i juni och i bästa fall kommer mattan upp i juli. Därför har vi verkligen förvånat oss själva med att ha kommit så pass långt på hus-bygget redan!

Visst är det underbart med hängmatta, jag ligger där och gungar, sjunger och äter glass precis varje ledig sekund (vilka i och för sig är rätt lätt räknade...). Min erfarenhet av hängmattor har hittills varit att 1. de är gjorda av fult tyg, 2. de har hängt ute i regn och rusk och är så sjabbiga att man knappt vill sätta ner huvudet, 3. de har hängt mellan två träd = skugga, myggor och skräp från träden. Alla dessa påståenden har jag lyckats kullkasta för mig själv i och med att vår hängmatta är vit och blå :), den är ny, ren, fräsch och tas ner när det regnar och så det bästa, den hänger mellan två stolpar, mitt i solen och under en klarblå himmel.

Hängmattan är inköpt från Claes Ohlsson för det otroliga priset 9,90 euro. (kan ju tillägga att de hade två blå-randiga, alla andra var spräckliga och randiga i 20 olika färger).

Skön inkommande vecka till er alla!

6 kommentarer:

  1. Vilken fräsch hängmatta! Gillar de fyndiga stolparna också! Jag har inga träd som passar att ha till min hängmatta så jag skulle behöva en annan anordning. Bra att du kan koppla av lite mellan varven, välbehövligt :)

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt med en hängmatta det är verkligen avkopplande.
    Vi har inte några bra träd att fästa den i så det har inte blivit av här. Såg i Drömhem och trädgård att de gjutit fast två stolpar i marken, har ni också gjort det?

    En trevlig vecka önskar jag dig med.
    Kram MiA

    SvaraRadera
  3. Hej Annie!
    TACK för det vackra paketet jag fick idag! Tvättpåsen är så fin och så vackert det blev med texten på.
    Härligt med hängmattan, det kan behövas mellan bygginsatserna:)Jättefin! Bra idé med stolparna. Vill se en helhetsbild där stolparna syns, så jag tror vi får skicka ut dig i trädgården med kameran igen:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj, vad det har hänt mycket här sen jag var inne sist! Härliga bilder, både på hus, mat och hängmatta! Riktigt avis!!
    Kul att du gillade tapeten! Jag hade nästan glömt bort hur den såg ut eftersom den legat i garderoben i över ett år!! Men ja, jag blev mer än nöjd när den kom på plats!
    Vi fick väldigt bra kritik i tidningen för vårt framträdande i lördags - och jag fick veta att det kommer troligen fler uppdrag i liknande stil med tiden :) Superkul!!

    Ha en underbar vecka och stora kramen!

    SvaraRadera
  5. Jaaa, det är helt underbart med hängmatta. Självklart ska den hänga i solen :)
    Hoppas veckan bjuder på mer sol så vi kan slita ut våra hängmattor *hihi*
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Jätte snygg hängmatta! Förstår dina lediga stunder är lätträknade, ungefär samma här... Men tänk vad vi kan njuta i våra nya hus sen *fniss* (precis som om att det inte kommer finnas nåt att göra där sen)

    Kram Kram

    SvaraRadera