tisdag 13 juli 2010

Värmebölja...

Den senaste tiden har jag hamnat lite på efterkälken med bloggen. Något jag främst skyller på det underbara vädret. Jag har ändå flera små projekt på gång, inget av dem är färdiga ännu, men bilder utlovas så fort jag har målat och skruvat klart :).

En positiv överraskning fick jag när jag sökte gamla barnböcker på vinden hos mina föräldrar. Jag hittade den här barnmuggen från Pentik som jag köpte för ett antal år sedan som present åt en baby. Sedan glömde jag bort den och gav en annan sak i present, så nu när jag hittade muggen var den fortfarande inslagen. Eftersom dottern är för liten ännu för att dricka ur porslinsmugg så har jag gömt den längst bak i köksskåpet, så lagom tills vi flyttar nästa gång kanske jag har glömt bort den och så får den utgöra en positiv överraskning ännu en gång ;).


Nu ska jag försöka sova trots den tryckande hettan (lite behagligare temperatur blev det i alla fall efter kvällens åska och regn). I morgon hoppas jag på lite svalare väder så ingen svimmar uppe på det svarta plåttaket som ska monteras med talkokrafter.

Kram

4 kommentarer:

  1. Söt mugg. Idag har vi haft åskskurar men i morgon ska det bli fint väder igen.
    Sov sött!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, inte lätt att sova i denna hetta... Muggen är jättesöt och passar väl utmärkt till din lilla :) Inte konstigt att bloggen hamnar efter med allt jobb ni har med nya huset! Jag tycker dock du gör inlägg ofta i alla fall!

    Ha en bra dag Annie!

    Kramizar från aka

    SvaraRadera
  3. Det är ju perfekt o hitta "ny-gamla" grejjer! Ska snart göra ett röj på vinden och kommer säkert hitta både ett o annat! Tycker alls inte din blogg hamnat efter, gillar verkligen att följa er i ert husbygge!

    Ha det så bra i värmen!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Blogga hinner vi göra i höst så njut du av det vackra vädret ;)

    Söt liten mugg du "letat" fram!
    Kram Milla

    SvaraRadera