söndag 25 juli 2010

Gammaldags torg

Igår var det dags för det årliga "Gammaldagstorget". För er som inte känner till fenomenet så definierar jag det så här: Några tusen människor packar ihop sig på ett torg stort som en fotbollsplan för att träffa folk och fynda bland stånden som mestadels innehåller hantverk och bakverk. Supertrevligt, javisst, men inte om man har barnvagn med sig kunde jag konstatera efter ca 14 sekunder. Enda jag fick koncentrera mig på var att försöka ta mig fram utan att köra på någon stackars gammal farbror eller kladda ner hela vagnen genom att gå för nära någon glassätande fem-åring. Som t-u-r var mina föräldrar också där så de fick ta hand om en dottern en stund medan jag snabbt gick en runda. (var min käre man var, det behöver ni knappast fråga, vid bygget förstås ;)).

Trots att det mesta var rejält dyrt så hittade jag i alla fall några saker. Dessa magneter stod det mitt (eller nåja, dotterns namn på), och de passar suveränt på min nya magnettavla. Såld!


En söt klänning i gammaldags stil föll jag också pladask för. Synd bara att småflickor inte är den mest tacksamma åldersgruppen att klä i prydliga, söta klänningar. Vår dotters nyaste "trix" är att hoppa jämfota, något hon sysselsätter sig med från morgon till kväll, inne som ute, och som ni kan tänka är det inte så praktiskt med en ljus, söt klänning då :/.


Inköpet jag är mest nöjd med är denna blomlåda från Blossom, ganska dyr med tanke på att det bara är en blomlåda, men den kommer att passa så bra vid huset, under det smala fönstret som kommer vid arbetsbänken i köket.

Jag övervägde en stund, men bestämde mig sedan för att den ska bli min, för skulle jag inte ha köpt den så skulle de säkert sluta sälja dem lagom tills huset blir inflyttningsklart. (Nu kommer de förstås i stället att sälja dem till halva priset hela nästa sommar, men vad gör det, jag kan ju alltid köpa en till då ;)).




Ha en skön och slapp söndag :)

4 kommentarer:

  1. Riktigt fin blomlåda, kul när man hittar saker man känner att den måste jag ha!
    Nyckeltavlan är helt läcker! Blev jättefin!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  2. Åh Annie vilken fiiin blomlåda! Du gjorde rätt som köpte den, annars hade du ångrat dig! Jättesökt klänning också!

    Söndagskramizar aka

    SvaraRadera
  3. En söt liten klänning och de andra sakerna också.
    Ha en bra måndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Det är ofta man känner att barnvagn inte är det bästa att ha med sig bland mycket folk. Det gör inte saken bättre av att andra verkar vara lite smått irriterade.
    Du lyckades i alla fall köpa med dig fina saker.

    Vilken fin magnet tavla du gjort smart sätt att återanvända en ram.

    Du får ha en trevlig kväll
    kram Mia

    SvaraRadera