tisdag 30 november 2010

Blinka lilla...

Idag har jag ägnat dagen åt att sy nya köksgardiner... därför får ni se en fönsterstjärna som vi har i sovrummet! Gardinerna blev färdiga riktigt för en stund sedan och jag vet inte hur ni har det på andra håll i världen, men hos oss är det kolmörkt. Därför fotar jag och visar gardinerna i morgon i stället....


Den här stjärnan fick mannen till julklapp av en samarbetspartner i fjol. Den är handgjord och av trä. Till först var den även träfärgad, men träfärgade saker har en benägenhet att bli vita här hos oss. Någon som känner igen fenomenet ;)?!


Eftersom stjärnan är lite annorlunda och inte en sådan som alla andra har så tycker jag om den, fastän det bara ryms en liten lampa i, så den lyser inte lika starkt som en pappersstjärna.

Jätteroligt att så många vill vara med i min utlottning och ännu hinner man delta!


5 kommentarer:

  1. Fin stjärna att ha i sovrummet, med svag belysning.
    Bra för er som har egen skog, då kan ni byta ut granar och välja riktigt fina.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken fin stjärna! =)

    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Undrar om inte jag haft en precis sådan lampa, lyfter man av ena sidan uppåt för att komma åt lampan.....ååå, den var så fin och din är ännu finare för du har målat din!
    Väntar med spänning på att få se gardinerna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vilken vacker stjärna.
    Hoppas ni har det bra i kylan. Här har vi också fått snö och kallt, -10 trots att vi bor ganska långt söder ut, brrrr. Jag och Viggo ska ut en snabbis med pulkan och sen in i värmen igen.
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Roligt med en lite annorlunda stjärna! Vi har också en trästjärna, som dock är träfärgad och därför inte har varit uppe de senaste åren, men har nog funderat på att måla den vit. Får se om det blir någon gång... Har en ljusstake jag köpte på loppis i somras som jag också borde måla vit.
    Du undrade var jag köpt tvålmassan jag använt till mina tvålar. Den är köpt från Sinooperi, därifrån också hjärtformarna är, men massan var dyr där. Sen har jag beställt på nätet från Panduro där det var billigare - det beror på vilken sorts massa man vill ha. Lycka till om du provar! Det är riktigt roligt att göra tvålar.
    Nu håller jag tummar (håller stortårna också för säkerhets skull!) inför utlottningen i din tävling! :)

    SvaraRadera