lördag 27 november 2010

God Lilla Jul!

Här är julpyntadet i gång för fullt. Tyvärr har jag beslutsångest gällande det mesta och har plockat om allting säkert fem gånger redan. Alltid svårt att pynta första gången på nytt ställe, ingenting har sin självklara plats utan allt ska provas fram.


Hyllan (läs före detta skötbordet) mellan hallen och köket har jag i alla fall fått lite ordning på till slut. Här är det färgtemat blått-vitt som gäller annars, så jag har bytt allt förutom  korgarna på översta hyllan.


Här är det väldigt förkylt för tillfället. Jag och dottern har någon envis sort (speciellt hosta) som hållit på i en och en halv vecka nu. Det var lite bättre i veckan och jag trodde att vi skulle vara helt i skick till helgen, men i morse var det värre igen. Jag läste att någon professor menar att d-vitamin håller förkylningar borta. Det tror jag säkert, men undrar hur många snuviga barn han möter där i sina akademi-korridorer. Jag vill inte lyfta fram något samband här...men under den tid jag (och dottern) jobbat på dagis har vi varit förkylnings-fria en hel vecka. Tilläggas kan att vi äter d-vitamin som karameller hos oss...


Nu ska jag snart börja koka tomtegröt och vänta att mannen kommer hem från bygget. Förhoppningsvis har han en lilla-julgran med sig som vi ska klä ikväll. Sen misstänker jag att en liten tomte kommer att slänga in ett paket åt dottern genom dörren... och så ska vi bara njuuuuuta av en familjekväll i lugn och ro (det händer verkligen inte ofta nu för tiden) med glögg, pepparkakor och jultårtor.


Från oss alla, till er alla, en riktigt god lilla jul!

3 kommentarer:

  1. vad fina vimplarna i förra inlägget är!
    här har vi också ätit julgröt idag, lagt ut vår röda vardagsrumsmatta och plockat fram julbelysning, men ändå vill julstämningen inte infinna sig. det är väl för mycet annat på gång, så hjärnan hinner inte med allt...
    ha en trevlig kväll, hoppas tomten hittar till er!

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket jul ni har hos er redan! Den lilla julmusen var så rar!
    Ha det gott ikväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hos dig går det undan, gissa hur stilla det går hos mig, fniss. Så jättefint du gjort med skåpet, riktigt andas jul över det! Gillar tyget jättemycket, skulle nog vara fint att ha som gardiner också! Och den lilla julmusen är ju underbar :))

    Hoppas ni haft en riktigt trevlig familjekväll!! Låter härligt!

    Många kramizar aka

    SvaraRadera