fredag 12 november 2010

Mutar tomten med säcken

 Jag älskar snö, den väcker barnasinnet till liv på ett underbart sätt (i slutet av förra vintern var jag kanske inte fullt så entusiastisk, men det var då det). Idag tog jag och dottern fram sparken. Perfekt sparkföre- i november (!?)- det är lycka det! Vi tog en tur till bygget och sedan brassade vi på på parkeringen här hemma... Både jag och dottern tjöt av skratt där vi kurvade fram. Sedan hoppade vi i snödrivor och gjorde snö-änglar (som egentligen mest liknade störtade änglar).


 Jag har sytt en julklappssäck åt tomten, så den stackaren inte ska tvingas komma dragandes med en Anttila-plastpåse i år igen. Ifall någon läser det finstilta så ser de att jag skrivit Nordpolen på...


 ...jag vet att tomten bor i Korvatunturi, men av utrymmestekniska skäl så rymdes inte den rätta adressen. Nu får vi bara hoppas att tomten har överseende med mitt misstag och ändå fyller säcken med härliga klappar.

Här har vi haft besök av en hare (eller kanske en liten Maileg-kanin som var på väg att hoppa ner i säcken!?). Efter att dottern tittat på harspåren funderade hon en stund, sedan pekade hon på några stenar och sade "Och här har vi älgbajs!". (I favoritboken Maja tittar på naturen så finns harspåren och älgbajset på samma sida :)).

Visst är det underbart att bo mitt i naturen, och dessutom en snörik sådan :)!
En härlig fredagskväll till er alla! (Här hade jag och dottern fredagsmys redan igår (=bad och glass), för ikväll ska jag åter på dejt med mysiga BergOlle).

6 kommentarer:

  1. Nej nu är jag aaalldeles grön av avund...suck... Jag kräver ytterligare en utlottning för jag vill också ha en sån supersöt säck, gah... Den är ju en prydnad i sig att ha inne framtill jul! Och vad mysigt ni har du och lilltjejen!

    Många fredagskramizar från aka

    SvaraRadera
  2. Dina alster är mer än snygga jösses vilken fin säck!! Och kul med texten!! Hmm, så duktig du är!
    Och att bo nära naturen är underbart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vilka härliga julkänslor jag får av dina bilder. Sååå fin säck du gjort och mysigt att åka spark med dottern.
    Hoppas ni får mysig fredag och en skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att jag läser din blogg nästan varje dag, men jag har ändå missat vem BergOlle är? Hmm, jag får läsa på bättre.
    Du är så grymt bra! Vilken säck! Hur lyckas du få till all snygg text?
    Ha en bra helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Länge sen jag var här nu... Men kul att se ert bygge växa fram, inte långt kvar nu! Finaste säcken får tomten i år. Ha en fin fredagskväll!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. jättefin julklappssäck! låter som om ni njuter av det vita som kommit ner. tur att någon gillar det ;)

    SvaraRadera