onsdag 17 november 2010

Romantisk middag för talgoxar

För någon vecka sedan lämnade jag in en beställning åt min man, på ett fågelmats-hjärta av plåt. Med tanke på hur upptagen mannen är både på arbetstid och fritid så räknade jag med att fåglarna skulle hinna svälta ihjäl innan jag fick hem mitt hjärta. Som tur råkade snälla svärfar höra beställningen och två dagar senare hade han fixat det åt mig :). Visst är det härligt med en plåtslagande man och svärfar och en snickrande pappa. Man kan lämna in nästan vilka beställningar som helst. (jag håller faktiskt på och skissar på ett jobb åt min pappa, mycket snickarglädje innebär det jag har i tankarna..men mer om det en annan gång :)).
Första gästen...

...bara levande ljus som saknas...

 ...wooops, triangeldrama!

  Nu äter våra små talgoxar sina måltider med stil :). (jag fotade genom fönstret, så ni får ursäkta att bildkvalitén inte är den bästa!)

En annan fin sak som jag fått är denna säck som jag vann hos Sunnanvind. De som känner mig vet att denna säck är så jag som något bara kan bli. Både färgen och stilen är exakt den rätta!


 Jag vann säcken samma dag jag rensade syskåpet. Alla knappar, band och småprylar sorterades prydligt i små lådor. Garnnystanen däremot hittade jag ingen bra förvaring till, så de stuvades in i en tråkig plastpåse...ända tills igår när jag fick ett paket på posten och garnnystanen fick flytta in i en riktig lyxförpackning a´la Nyblom och Kollén.

Skön onsdagskväll önskar jag er alla!

Ps. Glöm inte bort att delta i min utlottning!

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vilken underbar fågelmatare, bra med händiga men, ler.
    Säcken är ju såå snygg, förstår att du blev glad.
    Hoppas ni har en fin dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten!
    Jag tänkte testa i år att inte ha något rött.
    Det kan bli lite svårt för rött är faktiskt en fin julfärg.
    Men jag tänkte börja lite tidigare i år med julpynt och om jag har mycket rött så tröttnar man fortare tror jag.
    Sött kärlekspar!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Gillar fågelmataren jättemycket, den är verkligen fin. Har du kommit på den själv? Fåglarna verkar också gilla den. Det är bra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. men oj, så fina grejer - båda två! kan tänka mig att det inte behövs tv hos er längre när ni har fågeldrama på gång utanför fönstret numera ;)
    vilken tur du hade som vann säcken!

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten! Jättefin! Här har far i huset kommit hem, och jag kanske t.o.m. skulle hinna med lite julpyssel idag om han inte spenderar hela dagen med vindsbygget. Angående leksaksspisen så är nog Briospisen mycket billigare än IKEA-köket, men då måste man ju fixa diskbänken själv om man vill ha en sådan.

    Jag och A kommer norrut om en vecka! Kanske vi ses då? Kram!

    SvaraRadera