lördag 6 november 2010

Kalla fötter...

...på grund av att jag plumsade omkring i skogen i nysnö med lenkkitossor (=gympadojor) halva förmiddagen. Med huset börjar jag bara känna mig mer och mer varm om fötterna (om jag nu någon gång har tvivlat). Gick runt en hel del inne i huset idag med måttband och mätte, funderade och memorerade. Jag kom fram till att det blir nog bra, kanske till och med lite bättre än vad jag hade tänkt ;).


Så här ser det ut när man närmar sig vårt hem.



 Här svänger man av "stora vägen", som egentligen bara är en byväg...

...våra närmsta grannar är dessa två fina får. Tycker det är superhärligt att våra grannar har skaffat får. För mig får de gärna ha en hel bondgård! Varje gång vi har med dottern till bygget så är det förstås en självklarhet att stanna en stund vid fårhagen och småbräka lite :).


Kalhygget norr om huset. Tyvärr står det några granar i vägen mellan vår tomt och denna utsikt (tillika är granarna ett utmärkt skydd mot nordanvinden). Några granar kommer i alla fall att få ryka och då blir det här utsikten från våra sovrumsfönster på vinden. (Gissar vi kommer att få se en och annan älg här :))

Aspar, aspar, aspar och någon enstaka björk. Denna del av tomten kommer nog att få lämna i "ursprungsskick" ett tag. Framtida koj-byggare lär väl trivas här :)

 
  

Hoppas ni alla har haft en lugn och skön Alla helgons dag!

6 kommentarer:

  1. Vilka fantastiskt vackra bilder och vilken vacker natur det är runt där ni bor och skall bo.....underbart med fri natur!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Heeelt underbara bilder! Kommer säkert att bli ett och annat kojbygge hos er gissar jag :) Stämningsfulla bilder, tack för en fiin rundvandring! Och tack för såå snälla kommentarer hos mig :))

    Många söndagskramizar aka

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få omgivningarna runt ert hus. Så vackert det är! Mysigt med fåren och att de får vara ute så här på vintern.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Men Annie, nu har du vunnit igen, vilken turgumma du är (och jag med har det visat sig, fniss). Så kul!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten hos Sunnanvind!
    Ha en fin måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. vad mysigt med får som grannar. jag kan tänka mig att det går hem hos den yngre generationen :)
    ha en fin ny vecka. hoppas fötterna tinat upp nu... ;)

    SvaraRadera