måndag 8 november 2010

Julhjärtan

Här fortsätter förberedelserna inför julen. Jag blev så inspirerad av Lotta med bloggen Lottas home som sytt sina egna hjärtan på tråd, så jag sydde också min version.


 Små tyghjärtan är ju perfekta att sy av alla restbitar som tenderar att samlas.


I går fick jag förresten en riktig energiknyck och satte i gång med att städa syskåpet. Energin höll i sig ungefär ända tills alla tyger, band och knappar låg på golvet huller om buller. Men då var det bara att bita ihop och vika, ordna, sortera, vika och vika. En hel del skräp slängdes i alla fall, så lite mer utrymme blev det. Ni kan ju gissa vart jag och dottern styrde färden idag på förmiddagen... Jepp, till tygaffären. Så nu är förrådet fullt igen och de kommande veckorna räddade :).

En bra början på veckan önskar jag alla läsare :)!

11 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så fint du gjort. Visst blir man sååå sugen på att sy och pyssla nu, önskar bara att man hade mera tid....
    Ta hand om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fina hjärtan!
    Så pysslig du är.
    För mig är det nog för litet och pyssligt.
    Håller mig till kuddfodral. =)

    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh vad fiiint!! Ja, nu börjar julen närma sig, det känns verkligen, märks också i alla bloggar runt om. Så fint att dekorera med de ljuvliga hjärtan du gjort! Här har dekorerats med lingonris inomhus idag!

    Många kramizar aka

    SvaraRadera
  4. det är ungefär lika länge som min energi och iver brukar hålla i sig, så för det mesta får man bita ihop och göra saker och ting klara med långa tänder ;) fast väldigt söta hjärtan blev det i ditt fall trots energibrist på slutet!

    SvaraRadera
  5. Här har du en till tygsamlerska... och nu har jag inte haft framme symaskinen på evigheter :/ Men nya tyger har införskaffats så det blir nog att klippa till dom innan jul.

    Härlig plats ni bygger hus på! Vi bor också lite avsides och det märks på djurlivet :)

    SvaraRadera
  6. Va lustigt, det var precis vad jag också gjorde igår, rensade igenom hela min skrubb (som jag kallar mitt syrum för det är bara en liten skrubb), plockade, sorterade, rensade, slängde, la i rätt högar och i rätt lådor - det är så skönt när det är gjort!
    Vilka fina hjärtan du gjorde! Törs jag säga att jag faktiskt började sy hjärtan när jag hade röjt färdigt....!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefina hjärtan! Jag borde också rensa och städa så gott som överallt, men det får vänta lite till... tills tiden finns. Om den nu gör det :))
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Vilka söta hjärtan du sytt! Gillar särskilt den med Julglädje, är det ett färdigtryckt tyg du använt till det?
    Jag borde också gå igenom mitt tygförråd, det ligger tyger lite här och där och väntar på att hamna i symaskinen eller saxen... Och att få bort lite skräp skulle inte heller skada!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Så kreativ du är, de blev jättefina.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Hur fina som helst! Jag sitter och överväger om jag ska få tokångest för att jag är så opysslig, eller om jag bara ska imponeras och glädjas av din fantastiska pysslighet. Nu har jag bestämt mig - jag väljer det senaste!
    Stor kram Jennie

    SvaraRadera