onsdag 1 december 2010

Köksgardin

En vit hissgardin med träknappar sydde jag till köket. Till först tänkte jag trycka röda hjärtan på, men den kommer att få vara så här naturell så den kan hänga kvar efter jul. För det finns inte en chans att jag skulle hänga upp vår gamla gardinkappa igen efter att jag äntligen fått ner den.


Jag gjorde den så stor så den täcker hela fönstret när man släpper ner den. Problemet är bara att den är två meter bred, så det är inte det allra enklaste att rulla upp den på egen hand. Någon gång när mannen är hemma ska jag ha honom att hjälpa mig att rulla så det blir lite snyggare.


 Måtten på gardinen stämmer exakt med fönstret i lekrummet i huset och det är inte bara en tillfällighet :). Vissa kanske inte tycker att vita gardiner passar i ett lekrum, men jag tror att det passar riktigt bra med tanke på alla färgglada leksaker.

Nu ska jag ta itu med att baka muffins. Det börjar vara tomt i "talkofrysen".

Ha en bra onsdag!

Ps. I morgon presenteras vinnaren i min utlottning!

7 kommentarer:

  1. Jättefint med gardinen! Rejält stor, så det måste vara svårt att rulla...
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  2. Vad du har knepat och knåpat och fint blev det.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Där kom bilderna på gardinen och den var hur snygg som helst och klart man kan ha vit gardin i lekrum. Absolut. Den var väldigt fin.
    Du är duktig du!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Superfin gardin!! Vit och fräsch, kommer passa perfekt i barnrummet! Tror som du att annat kan stå för färger och i ett lekrum går det ju verkligen att ta ut svängarna med färg!

    Många kramizar aka

    SvaraRadera
  5. Kanon fina gardin. Gillar dom verkligen.
    Oj missade jag din tävling får vara med nästa gång du har tävling. lycka till i min.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så snyggt, och väldigt praktiskt också med neutrala gardiner som får hänga kvar efter jul!
    Väntar med spänning på resultatet av din utlottning! Hoppas, hoppas, hoppas... Missa inte min utlottning heller! ;)

    SvaraRadera