tisdag 23 november 2010

Udda lampskärm

Jag hade egentligen tänkt visa en annan sak idag som jag har sytt...för den här lampskärmen blev inte så bra. Den ser rätt tantig ut, jag vet. Men jag tyckte inte så mycket om den gamla ikea-skärmen heller. Efter att jag sytt en ny skärm (som är påträdd på den gamla) så insåg jag att det inte var mönstret på ikea-skärmen jag inte gillade, utan snarare den raka formen, tyvärr trollades den inte bort med mitt eget "kråta-fix", så nu är jag lite i valet och kvalet. Förhoppningsvis vänjer jag mig småningom med lampans nya fulsnygga utseende.


 Ja, varför har jag då ett inlägg om en udda lampskärm istället för det jag egentligen hade tänkt, något som är rött, vitt och underbart prickigt. Därför, att precis då jag skulle börja fota så vaknade dottern ur sin eftermiddagssömn (nästan en timme för tidigt). I vår säng var det en stor våt fläck och sedan jag hade rett upp den röran så var det kolmörkt ute och för sent för att fota. Imorgon ska vår dator på service (sedan dottern målat ett konstverk med bläck på skärmen) och jag vet inte när jag nästa gång får möjlighet att blogga. Därför blev det ett nödinlägg om en skärm! Så skärmen kan tacka dottern, annars skulle den aldrig ha nått ut till offentligheten :).




Här har det varit kallt idag, så jag och gumman har hållit oss inne. Det blev bak av morotssemlor på förmiddagen och bak av chokladkaka spetsad med konjak i kväll. Sedan fick jag sanera både kök och dotter, men hellre det än att vara och isolera som mannen och våra pappor har gjort hela kvällen. Vi har det såååå varmt i vårt hus. Hela -7 grader. Gissa om vi väntar på vår spis!

Ha det fint!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker i alla fall att lampskärmen är söt och när lampan är tänd är den jättefin. Sååå det har ritats på skärmen, jaja, det är sånt som händer. Hoppas du får den tillbaka snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ny braig tävling hos mig..

    http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-valfria-varor.html

    ..med chans att vinna valfria produkter från en finfin allt-i-allo butik :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också lampskärmen är fin.
    Jag får nog byta ut de små julgranarna 1 gång innan jul. Vi ska köpa en större ädelgran på fredag och den hoppas jag håller över jul.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jag tycker "tantskärmen" blev fin iallafall. Kul att du är med i min utlottning. Nu ska jag anmäla mig till din.
    kram Agneta

    SvaraRadera