torsdag 18 november 2010

Ljusstake

Att jag var till Mini-Mani igår beror inte det minsta på att jag två gånger har kört vilse i staden i norr, att jag helst har någon med mig i bilen (som också sitter bakom ratten) när jag far norrut och att Mini-Mani råkar vara längst i utkanten av staden, det första man kör förbi. Nej då...hur kan ni tro något sådant!?


Jag och dottern är i alla fall nöjda med vår lilla utflykt. Dottern fick en Mumin-choklad kalender och en snöspade, själv fyndade jag lite julsaker. Bland annat denna ljusstake. Jag tycker den är så snygg och billig var den också!


 Nu står den på vägghyllan i datarummet, men jag har redan planer på att involvera den i något arrangemang med zinkhjärtan och julblommor på vardagsrumsbordet.

En vecka kvar, sedan exploderar julbomben här hos oss. Har ännu en del kvar att sy, för alla textiler som går i blått resten av året ska förstås bytas till vit-röda motsvarande i adventstider.

Ha det bra!

Ps. Nästa gång jag kör norrut kanske jag tar mod till mig och kör ända till Lidl, som ligger 50 meter längre fram från Mini-Mani :)

10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så fina saker du visar! Ljusstaken var jättefin! Angående vårt badrum, du skulle bara se hur resten ser ut... Oh My Gooood!!!! Golvet är i samma glansiga kakel vilket gör att det ser ut som om det vatten på golvet hela tiden... Det är en blandning av en massa olika blå färger, vilket mest ger ett psykadeliskt intryck och man blir lite sjösjuk... Därför försöker jag gömma så mycket som möjligt av det med matta... Och hur lätt är det att få den att ligga stilla med både barn och hund??? Nä, resten av badrummet får verkligen inte vara med i bloggen! Felbyggt är det ju med, fallet till brunnen i duschen ligger 27 cm BAKOM brunnen.... Eeee??
    Ja, herregud...

    J mår bättre och tackar för Krya-på-dig-hälsningen! :)

    Stooor kram!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag missat en massa inlägg igen. Vilket fantastiskt fint fågelhjärta!!! Kan du inte be honom ta upp beställningar?:)
    Grattis också till din fina vinst (påsen). Jag har mycket glädje av den jag vann hos dig. Den är så fin!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefint lykta du hittade!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin ljusstake! =)
    Ja jag håller mig också till slutet av nästa vecka. Då kommer det röda fram! =)

    Ha det fint!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hejhej!
    Har läst ikapp lite här, tiden har inte räckt riktigt på sistone.
    Finfina och trevliga inlägg som alltid :)

    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin ljusstake, kan man aldrig få för många av... Vad du är pysslig, syr och grejjar. Spännande och få se allt alster sen.

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Hah, sååå svårt är det väl inte att hitta i min gamla hemstad? ;D Har faktiskt inte varit till Minimani där sen utbyggnaden blev klar, borde ta och fara dit nästa gång vi är norrut. Vid minimani kan man verkligen fynda fina saker ibland, din ljusstake var ju en riktig höjdare den!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Det var en jättefin ljusstake! Och Minimani vet jag inte riktigt vad det är, men jag antar att det är en affär med allt möjligt mellan himmel och jord. Och jag tycker du var duktig som tog dig dit!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Vilken ljuv ljusstake, stämningsfull verkligen! Känner tyvärr inte tilll Minimani, låter som ni haft en kul utflykt i allafall :)) Ja du, här ska också exploderas med 1:a adventssaker snart, puh, det är mycket nu, fniss.

    Många hääärliga fredagskramizar kompis!!

    /aka

    SvaraRadera
  10. Tassar omrkring på olika bloggar.Du har hittat en fin ljusstake.
    Jag har oxå besökt samma affär när jag besökt Finlands soligaste
    stad. Har fyndat många skojiga inrednings detaljer där.
    Skön lördag kväll!
    sanne

    SvaraRadera