söndag 31 oktober 2010

Ocensurerat

I natt vreds klockorna tillbaka till vintertid så jag passar på att visa några bilder av min favoritklocka som jag önskade av tomten (läs:syster) i fjol.


 Ni kan ju blunda för den förskräckliga tapeten i bakgrunden. Kommenterar den inte desto mer, men jag avskyr den!



Att vi fick en timmes extra sovmorgon i morse passade perfekt. Lillgumman fyllde nämligen två år i går, vilket firades med kalas på kvällen. Vi var ganska trötta allihop, men den extra sovtimmen fixade det mesta :).

I går på morgonen uppvaktades hon förstås med paket. Favoriterna var självklara...

  
 ...Lilla Gubben och traktorn :). (återigen får ni blunda för tapeten och golvmattan..det enda jag är nöjd med i sovrummet (i inredningsväg alltså ;)) är de gamla stolarna som fungerar som nattduksbord och mina nysydda kuddar (som kommer att visas i nästa inlägg).
(Ser ni förresten hur lyckad min retuschering av traktorbilden blev, ögonen matchar perfekt med traktorn, proffsfotograf, thats me!)

Oj då, här har visst en albinokanin varit på besök...eller!? Näe, det är faktiskt ett foto från tårtbaket. Som vanligt glömde jag bort att fota tårtorna (en rosa prinsesstårta och en chokladtårta, enligt dotterns önskemål) när de var färdiga. Men så här smaskigt såg det ut i kastrullen när jag gjorde pollyfluffen som chokladtårtan fylldes med! Det smakade i alla fall bättre än det ser ut... (chokladöverdraget på tårtan är en helt annan historia, tror bestämt att det var min första och min sista chokladtårta ;))

Önskar alla en mysig söndag och tack för att ni tittar in :)!

6 kommentarer:

  1. Sötis!
    Paketer o tårta...låter härligt!
    Ha en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klocka! =)
    Härligt med paket och tårta!

    Ha en skön söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. hihi vilket roligt inlägg!! Suuuperfin klocka, den får gärna tomten komma med till mig också! Och vilken lite goding till lilltjej, såå himla söt och stooort grattis till henne! Ser fram emot att se dina kuddar!!

    Många söndags- och halloweenkramizar från aka

    SvaraRadera
  4. En morgontrött och lycklig söt flicka som har blivet hela 2 år.
    Fin klocka, den har jag aldrig sett förut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. jag trodde det var varm choklad med marshmallows på den sista bilden :) kan du inte berätta lite utförligare om kakan ;)
    grattis till söta tvååringen. gör inget att ögonen är lite röda - sådant hinner man inte tänka på i stundens hetta!
    kram

    SvaraRadera
  6. ja tack jag vill också veta mera om kakan :D

    SvaraRadera