måndag 18 oktober 2010

Vinst och award...

Oj,oj vad jag har varit länge borta från Blogglandia. Har haft fullt upp med annat (=byggande och kalas). I fredags fick jag ett litet paket på posten som innehöll min vinst från Miras maräng...

...ett fint virkat lavendelhjärta som passar perfekt på handtaget till mitt syskåp :).

Jag har också fått en award av Mia med den bloggen Kinoko


Man ska berätta om tre saker som ligger en nära om hjärtat...

* Havet och naturen.
*Alla härliga människor, (min familj förstås), men också andra, som gör livet värt att leva :).
*Vår tomt och vårt blivande hus.

Man ska skicka den här vidare till fem andra bloggare, men eftersom jag nyligen skickade i väg en utmaning så gör jag så i stället att de som vill ha awarden får ta den med sig :).

Huset ja...vi har Ä-N-T-L-I-G-E-N börjat på med insidan.Lite plast är upp på väggarna, nästa steg är att isolera vinden (och isolera lite till på nedrevåningen) och sedan kan vi börja sätta skivor på väggarna. Tyvärr har jag pratat med stora ord om att bergull kan omöjligt vara så besvärligt som det sägs...så jag gissar jag får ta mitt straff och isolera en hel del den närmsta tiden ;) (det pickar redan på hela kroppen).

I lördags var det strålande solsken (det kändes nästan som vår i luften) så då passade vi på att skruva golvet till balkongen (något man inte vill göra i snöslask).


Nu ska jag försöka läsa ikapp vad ni andra bloggare har haft för er i helgen. Trevlig kväll önskar jag alla som tittar in :).

3 kommentarer:

  1. Jättfin vinst! Lavendel luktar ju jättegott! =)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Fin vinst du fått.
    Förstår att ni har fullt upp med ert jätteprojekt, imponerande att ni orkar.
    Vi bloggvänner finns ju alltid kvar, ler.
    Ha en skön vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Stooort grattis till vinsten och till awarden, välförtjänt!! Härlig bild från ert ljuvliga hus :)

    Kramizar aka

    SvaraRadera