torsdag 7 oktober 2010

Om olyckan är framme...

Det som borde finnas i alla hem (och som vi nu då äntligen fick skaffat åt oss) är en brandfilt (din gissning var väldigt nära Jennie :)). Jag antar att många har en sådan hemma, men konstigt nog så är det sällan man ser dem hemma hos folk. Det tolkar jag som att de flesta delar min åsikt: de är fruktansvärt fula och kan förstöra inredningen i ett helt rum med sin skrikiga färg (jag vet, jag vet...de är röda för att synas bra, men jag tror färgen har motsatt effekt i stället, folk gömmer helt undan dem i någon skrubb...)


Jag gjorde som ett flertal andra här i Blogglandia har gjort före mig och sydde ett vitt överdrag till filten. Passformen är bättre i "hängande läge", men eftersom vi inte har bestämt oss än för var den ska hänga, så fick den fotas liggande. Det krävs två rätt ordentliga spikar/krokar för att de ska klara av knycken när det är fara å färde, så jag vill inte göra onödiga hål i väggen....



I huset kommer den i alla fall att ha sin självklara plats i hallen, där den är nära till hands till alla rum.


Här är det regn och rusk idag. Hoppas ni har finare väder på andra håll i världen :)

12 kommentarer:

  1. Ja, det var ganska nära det:) Så fin, nu hoppas vi att det snart kommer en ny utlottning, eftersom vi alla vill ha en sådan i hallen!
    Nu ska jag skriva av ditt kaffepannakottarecept, som jag ska bjuda vänner på i helgen.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. jag borde nog ta mig i kragen och sy en rock till vår filt också... den som bor inne i centralgarderoben vanligtvis. och ja, jag hoppas att vi aldrig behöver använda den!

    SvaraRadera
  3. Nej men titta vad fin den blev, fifit! Men jag måste erkänna att jag har inte hemma den :(
    Har en fin kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att brandfilten inte är det snyggaste i hemmet.
    Vi har en röd på skåpet i sovrummet och i köket har vi faktiskt en som är vit som maken fått i julklapp av jobbet.

    Trevlig kväll
    Mia

    SvaraRadera
  5. Men åh - jag såg ju roliga brandfiltar någonstans, kan det ha varit på Ikea? Eller i någon annan inredningsaffär*tänker så det knakar*. Men din var såklart snyggare, de jag såg var mer tuffa. Beror på vilken stil man gillar helt enkelt!
    Ha det!

    SvaraRadera
  6. Men gud vad snyyyggt!! Du är ju helt makalöst piffig, skulle aldrig kommit på idén själv!! Superfint!

    Stor kramiz aka

    SvaraRadera
  7. Brrrr... såna vill man inte behöva använda!!
    Supersnygg påse du har gjort!
    Vår filt finns i en skrubb bredvid köket... och en till finns i garaget.

    SvaraRadera
  8. Vilket fint fodral och du ska ha en bra fredag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Tack för dina alltid gulliga kommentarer hos mig, de värmer i höstrusket, ler.
    Vad fint du gjort.
    Hoppas att ni får en skön helg med lite tid för familjemys!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Håller på och gör din pannacotta. Det luktar GOTT! Ha en bra skön fredagkväll!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  11. Så fint det blev! Vilken bra idé:-)

    Kul att du ville vara med i min utlottning.

    Trevlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. O jvad fint!! precis samma sak borde göras med vår brandfilt som ligger långt inne i ett spåp! tack för inspirationen! :)
    Kram Joseifine

    SvaraRadera