måndag 11 oktober 2010

Utmaning!

Idag fick jag en utmaning av Lilith med bloggen Skogsdoft och havsbris. Tack för det :). Jag fick verkligen tänka till (något som jag inte är van att göra) och här kommer mina svar:

1.What is your favorite word?

Jag hade tänkt skriva ordet sval, men efter att ha tänkt på det några minuter känns det bara konstigare och konstigare... Ordet vågskvalp väcker också härliga associationer. Egentligen tycker jag inte så mycket om bokstavskombinationen "sv", märks det inte bra i mitt val ;)...

2. What is your least favorit word?

Ett ord jag avskyr är vårta. Ordet fistel är också mycket obehagligt. (Visst tycker ni också att jag har valt rätt bransch när jag utbildade mig inom vården!?)

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?

Havet och naturen.
Jag blir också inspirerad av bilder på vacker inredning.
(sen har jag en liten passion för Shelby Mustangen i filmen Gone in 60 seconds, men det vågar man bara viska fram på en inredningsblogg ;))

4. What turns you off?

Egentligen det mesta man läser i tidningen...våld, krig, pedofili, djurplågare, orättvisor, diskussionen om finlandssvenskars vara eller icke vara... Så vad sjutton läser jag tidningen för!?... Nåja, jag är ju väldigt nyfiken också och lite koll måste man ju ha.

5. What is your favorite curse word?

SKIT! Används dagligen... allra oftast när jag försöker göra fler saker samtidigt och så blir det bara en enda röra.... Har jag annars sagt att jag anser mig ha en väldigt bra organisationsförmåga!?
(skit räknas för övrigt knappast till en svordom, men det är vääääldigt sällan jag svär, eftersom jag tycker det är fult, så därför kan jag inte påstå att jag har något sådant favortiord...)

6. What sound or noise do you love?

Fiskmåsars skrän....speciellt om det är i kombination med vågskvalp och ljudet av en motorbåt på avstånd. 

7. What sound or noise do you hate?

Upprepande ljud...speciellt när jag försöker koncentrera mig. En kran som droppar eller det värsta, någon som sitter och trycker på en bläckpenna 100 gånger per minut...Gaaaaaah!! 

8. What profession other than your own would you like to attempt?

Bananböjare, russinskruttare...Jag har ingen aning! Det ändrar från dag till dag... Min barndoms- och ungdomsdröm var att gå i pappas fotspår och bli sjöman. Trots att sjön fortfarande väcker ett helt hav av känslor så skulle det vara absolut omöjligt för mig att lämna min familj i långa perioder. Den här frågan funderar jag vidare på något år och koncentrerar mig under tiden på att göra det jag absolut helst vill göra just nu; vara hemmamamma :).

9. What profession would you not like to do?

Kirurg...(Förklaring behövs knappast!?).

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

Välkommen, känn dig som hemma!

Jag vill sända utmaningen vidare till 


A house with a view
Ias corner
Lottas home
Villa skogslunden
Änglar och pärlor

Lycka till med utmaningen, det ska bli spännande att läsa era svar :)

7 kommentarer:

  1. Oj vad kul att få läsa lite om dig Annie och tack för utmaningen! Mustang?? Fattar inte vad det är, får googla på den :)) Inte helt enkel utmaning, hmm... förstår att du fick fnula på den, gissar att jag får göra det samma, men jag gillar sånt här - skojigt!! Taaack!

    Stooor kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Kul utmaning, jag känner mig hedrad! Inte helt lätt precis som Aka säger, men kul! Ska sova på saken.
    Ha det gott! Kraaaam Jennie
    (ser ut som Anonym för att jag har kapat makens dator)

    SvaraRadera
  3. trevlig läsning :)
    de där ljuden som du skrev att du avskyr kan jag också skriva under. med stora bokstäver!

    SvaraRadera
  4. Intressant läsning, roligt att få veta lite mer om dig! :) Måsars skrän älskar jag också, det påminner alltid om sommar och stugan... Längtar alltid dit när jag hör måsar!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack snälla du!! Jag har kopierat den men vet inte än när jag lägger den till blogen.
    Vad roligt att läsa om dig!
    Har en fin tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Klickande med pennan - absolut fyyyyy!!
    Nåt jag har oerhört svårt för är också när folk äter med öppen mun och smaskar. Oförskämt tycker jag!

    Intressant läsning, jag har inte ännu gjort min utmaning.

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Tack för utmaningen, den var superkul! Jag har lagt in mina svar och skickat den vidare nu.

    Hoppas allt är bra med er och att höstsolen lyser över er med! Jag har inte hunnit måla stolen än, det verkar som om allt tar sån himla tid numer och jag skäms verkligen över att jag inte visat ditt supersöta kuddfodral. Tyvärr gick mitt strykjärn och dog så nu kan jag inte stryka längre heller!! Typiskt!
    Jag lovar att skärpa mig så jag kan visa min fina vinst!

    Ha en underbar onsdag! Idag ska Scubbe få träna spår för första gången, undrar hur det ska gå :)

    Stooooor kram!

    SvaraRadera