måndag 4 oktober 2010

Skrivbord och fynd

En sak som vi också tittade extra noga på vid ikea (förutom lampor och säng) var databord. Vi (läs:jag) hade tänkt mig det mörkbetsade skrivbordet Alve i datarummet (där mitt vita, gamla symaskinsbord också kommer att stå). För att kompromissa lite med mannen, som kanske tycker saker och ting blir lite väl vitt, så tänkte jag att han skull få ett mörkt (läs:maskulint) skrivbord till datorn.

Men gissa om jag blev nöjd när han tittade på detta vita skrivbord, Liatorp, och funderade om vi inte kan ta ett sådant i stället!? Absolut, självklart... Jipiiie!!! (jag tror jag har hjärntvättat honom, men berätta det inte åt honom för då kanske förtrollningen bryts ;))
Skrivbordet köpte vi inte än, men jag gläder mig redan åt att få sitta och blogga vid detta vackra bord :)

Något vi däremot köpte två av, var hängarna Leksvik. Det gick helt enkelt inte att låta bli när de var sååå billiga (99 sek/st). I en vanlig affär skulle ju bara en endaste krok kosta samma sak! (Behöver jag tillägga att det var mannen som hittade dem och tyckte vi skulle köpa ;)). Hängarna kommer att sättas upp i vår framtida kvist.


Två ikea-köp har jag ännu kvar att presentera...eftersom det är make-over projekt så kan det ta ett tag än. Men jag lovar att de kommer så fort jag hinner :). Ikväll blir det i alla fall biblioteksbesök för mig och dottern, hoppas jag hinner roffa åt mig några inredningstidningar. Förra gången hann jag inte ens öppna hyllan de finns i innan dotterns hade rivit ner en hel hög med böcker, så då var det dags att tacka för sig, utan inredningstidningar i kassen.

Önskar er en bra start på veckan!

8 kommentarer:

  1. Det vita skrivbordet var ursnyggt!
    Där kan jag tänka mig att sitta och blogga =)

    Ha en bra måndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Lovar att inget berätta för maken, fniss. Suuuuperfint skrivbord, vilken tur att han föll för det!! Och vilket fynd med hängarna, jättefina, tack för finfina tips Annie!! Ska bli så kul att se er flytta in i huset och visa bilder därifrån *längtar*!

    Stooora kramizen aka

    SvaraRadera
  3. Fina saker! Krokarna har vi också i flera ex, de är superfina.

    SvaraRadera
  4. Alltså, vad har du gjort med S då han blivit så duktig att shoppa? Kan du hjärntvätta din svåger också på samma sätt? Själv kör jag med utmattningstekniken och köpaliteismygtekniken med varierande framgång. Vitt är nog bättre än mörkt, damm syns inte lika bra på det! Får se när vi kommer så långt att det är shoppingdax på Ikea...Kram, storasyster

    SvaraRadera
  5. Fina skrivbord. Och de hängarna är sååå fina. Du är en fena på att hitta fina IKEA-grejor. Så kul när man får mycket fint för pengarna.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Fina lite gammaldax skrivbord och snygga hängare.
    Ha en bra tisdag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. är det inte fantastiskt hur vi lyckas järntvätta våra män utan att det märker något ;) bra jobbat!

    SvaraRadera
  8. Det lät ju jättebra det där! Och att mannen hittade det först... Det kommer att bli jättesnyggt!
    kram
    Marie

    SvaraRadera