torsdag 21 oktober 2010

Städerska sökes!

Idag blev bilderna blev helt huller om buller och blogger krånglar riktigt till det.




 Bildplacering matchar dock ganska bra med röran i huset för tillfället.

Bergull är inget skönt material att arbeta med. Att det pickar överallt var jag beredd på, men det värsta är nog att dra in dammet i halsen *host, host*

Detta är alltså vad som händer för tillfället. Vi isolerar väggarna (och golvet) på vinden. Vi hann också sätta upp några hörnbräder idag, men det blir så fort mörkt (och kallt). Så vi flyttade inomhus istället. (Egentligen var det "gubbarna" som började klaga på kölden, tror de latade sig för mycket, arbetar man så håller man nog värmen ;))

Jag har en hel del projekt på hälft vid symaskinen också. Förhoppningsvis kan jag visa något av det jag syr i helgen :).

God Natt!

8 kommentarer:

  1. tyvärr är jag upptagen på annat håll ;)
    jag ska nog testa stämpeln en gång till. kanske jag lyckas bättre nästa gång...

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilken fin kamin ni valt. Ert hus kommer att bli fantastiskt fint.
    Jag vet precis hur det är att vara med bygge, fniss. Jag har bott i ett under väldigt många år när mina 2 stora barn var små. Vårt hus var bara 65 m2 när vi flyttade in och vi har rivet en del och byggt ut 2 ggr till dagens 200 m2. Det mesta jobbet har vi gjort (gör) vi själva.
    Hoppas att ni får en mysig helg trots fullt upp!
    Njut av de små stunderna ni har tillsammans och ta hand om varandra.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastikt jobb ni gör, men fint blir det!!! Mari.

    SvaraRadera
  4. Hej Annie, vad fint att paketet kom fram! Ja, vilken röra men tänk så fint ni får sedan, o jag älskade den spisen, åh så fin!

    Ha en skön lördag, kram/Mira

    SvaraRadera
  5. Grr, min kommentar föll bort...

    Hrm... har tyvärr sååå mycket på agendan, plugg och sånt, så jag kan inte ställa upp och städa *host*! Hihi. Ser ut som ni har lite pyssel på G :))

    Är nyfiken på vad du ska sy??

    Stora lördagskramizen från aka

    SvaraRadera
  6. Vad duktiga o energiska ni är....
    Lycka till med allt!

    Hoppas att du får en trevlig söndag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Som sagt, ni är grymt händiga!!!
    Så roligt att se bilder. Angående din fråga om fönstren: Även här i Sverige bygger de flesta dem mot insidan. Karlssonhus var det enda av de företagen vi stötte på som har den här fönsterplaceringen som standard. På Sävsjö Trähus kunde man få det som tillval. Övriga som vi kollade på kunde man inte ens välja till det. När man tycker om traditionell byggstil så gör fönsterplaceringen mycket för intrycket av huset tycker jag, så det här var ett av de sa ker som spelade roll för oss vid val av husleverantör.
    Det är så roligt att följa ert bygge samtidigt som vi bygger!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Nej, inte kul med kliande isolering... Jag hjälpte till med det i garaget (som vi byggde först) men jag slapp undan i huset, gravid som jag var ;)
    Så långt ni har kommit på bygget!

    SvaraRadera